höst(lov)


Regn, blåst, kyla, löv, mörker, vintertid.. nu har verkligen hösten kommit. Och då är det inte långt kvar till snö, slask, storm, minusgrader, jultomte.. ja, vintern kommer. åh, jag vill verkligen inte! Vad är det för mening liksom? Jag känner inte alls något sug efter detta.. julmat liksom, hur gott är det egentligen? uh, jag känner mig mätt bara på känslan. Ja, men som sagt .. det är ju bara höst, och dessa bilder är ju ganska ljuvliga :)

höst1  höst2



Annars tycker jag att jag har rätt mycket höstlov faktiskt. har softat i två veckor nu :P men ska faktiskt jobba imorgon (kryss i taket!). Det är nog därför man sitter här med en lätt (höst)depression, jag menar .. jag har ju tid att tänka för mycket om man säger så. Jag borde tänka på viktiga saker..


Helgen har varit ganska soft faktiskt! I lördags blev det käk och tjejsnack hos hjalme, det var ett tag sen faktiskt vi gantoftabrudar slog ihop oss en kväll som denna. men emma och rebecka kunde ju inte hålla sig hemma efter ett antal vinflaskor, haha :P klockrena! Jag var fan på gränsen alltså.. men nä, ibland får det vara nock.

På söndagen tog jag, bella, mamma och mormor oss en trip till Center syd (som jag faktiskt har börjat tröttna på, undra varför?) men men, Darin var visst där men inte ett uppträdande i sikte eftersom han bara var där för att signera sin skiva, lite dåligt faktiskt .. men men inte mig något ont, jag kan ju inte påstå att jag är ett darin-fan, men en skymt av en kändis är väl aldrig fel ;) haha.

När vi kom hem var det bara dumpa ner sig i soffan för på på tv 4 film var det Forrest gump! Var verkligen ett tag sen jag såg den, och vet inte ens om jag någonsin har sett exakt hela. Vet faktiskt inte varför.. för det är ju verkligen bra :) och sen efter det blev det ännu mer film, Ondskan.. och den är bra! fy fanken vad bra det känns när Erik halvdödar alla kräk i den filmen! :D hehe. I vissa fall får man verkligen vara skadeglad!

forrest 



ondskan



 

Ha ett underbart höstlov! och ni som inte har höstlov kan ju åtminstone ha en underbar höst :)

Jag tänker iallafall ha höstlov, och det ska jag spendera i mysiga Kalmar med min mysiga lilla farmor.

tjingelong!

Lista

Jag hittade en lista som jag blev sugen på att fylla i.
Är man uttråkad så är man ;)

Något smeknamn? elli
Vilken är din favorit dricka? mjölk
Tatuering? nä, men det är rätt hett
Kroppspiercing? nopp
Hur mycket gillar du ditt arbete? helt okej, får ju ha olika smycken varje gång ;)
Födelseplats: Helsingborg
Favoritsemesterort? just för tillfället känns Marmaris helt rätt att skriva här :)
Någonsin varit till Afrika? nepp
Någonsin stulit en trafikskylt? inte vad jag minns i alla fall :P
2 dörrar eller 4 dörrars? 2 dörrars är små och söta, fast ganska opraktiskt egentligen
Salladsdressing? jovars, bara det inte är sån genomskinlig!
Favoritpaj? köttfärspaj!
Favoritnummer? 12 och 13, jag säger bara Liseberg :)
Favoritfilm? sunes sommar och sällskapsresan (sommaren) klår allt och alla
Favorithelg? Inget klår en solig, somrig, lördag på hampan
Favoritmat? jag äter det mesta utom rotmos och kåldolmar! men grillad fläskfile är inte helt fel.
Favoritdag i veckan? lördag
Favorit TV program? Idol, Joey, Frasier, inredningsprogram  m.m
Tandkräm? pepsodent
Favorit doft? nyklippt gräs på sommaren :)
Vad gör du för att koppla av? hänger i soffan
Hur ser du dig själv om 10 år? 30 år och fortfarande 20 i huvudet? :P nä men, förhoppningsvis trivs jag med mig själv och mitt jobb, och lite annat kanske?
Vad gör du när du är uttråkad? hänger på nätet eller bakar scones som idag :P
Vad blir du glad av att få? leenden :)

Marmaris 2006

Marmaris i mitt hjärta <3
vilken vecka jag och linda gjorde där, helt sinnesjukt underbart! Ingen kommer någonsin kunna förstå hur jäkla underbart kul vi har haft det, för det går inte beskrivas med ord .. det går verkligen inte. Har träffas så sjukt underbara människor som vi har skrattat, gråtit, ätit, pratat och bara varit med .. liksom bara vara inga förväntingar på att man ska vara si och så, blivit sjukt accepterade för dom vi är, helt underbart :) linda and elli, the funny girls who always smile :)
Har skapat livslånga minnen så det är inte sant. Var det en slump att vi gick ner just den vägen till stranden, eller var det ödet? strandrestaurangen Sera beach gjorde i allafall vår vecka till den mest underbaraste. Som vi har diggat det placet, stått i dj-båset, hjälpt dom att duka, kört iväg och köpt melon och kockat i köket, lärt varandra språket, skrattat så vi har legt på golvet, dansat och druckit paraply-dinkar förståss :) nä sicket place säger jag bara .. vi måste bara tillbaka, det finns inget annat på kartan.

jag vet inte ens om ni kommer förstå hur jäkla kul vi har haft det med hjälp av dessa bilder, men både jag och linda kan knappt kolla på dom.. fetaste klumpen av saknad i halsen, går inte beskriva..

46833-23 
1. första hoppet i sängen!
46833-24
2. Linda provsitter toan
46833-25
3. Den galna tuppen som levde under vår balkong, och han hade definitivt behövt en lekorol på morgonkvisten!!
basshunter
4. förfesta till Basshunter på en turkisk tvkanal är inte helt fel!
okki, linda, smajlet
5. okki, linda och smajlet .. riktigt sköna grabbs som vi trada med :)
okki, jag
6. okki och jag!
dansar innanför baren
7. dans innanför baren såklart!
sängen!
8. jag tror vår städerska älskade oss, och vi älskade henne.. så jävla söt! vi gav henne minst en månadslön i dricks, hon var nästan värd mer :)
beachboy och jag
9. Yildiray och jag, världens sötaste beachboy :)
geten och linda
10. geten och linda
elli vin
11. sjukt gott vin
linda vin
12. det tyckte linda också
beach
13. den här synen är inte svår att sakna..
fötter
14. kan det bli mer sommar än så här?
jag @ the beach
15. I miss it like crazy
jag, sunglasses, linda
16. jag, sunglasses och linda har roligt .. som vanligt! sjukt skön snubbe :)
linda brottas :P
17. Linda leker brottning ? haha
me, popcorn, linda
18. jag, popcornet, linda .. så jävla underbar den grabben, diggar han som fan :)
melon-time!
19. melon-time! :)
linda melon-time!
20. Linda är inte den som bangar för att åka och köpa melon på scooter :P
drunket
21. drunket.. haha finns nog ingen skönare som han!
me drinks!
22. två drinkar för en, why not? detta blev till en vana kan jag ju erkänna :P
linda drink!
23. Linda är inte den som bangar för paraplydrinkar ;)
me ballkongen
24. jag tar farväl av vår fina balkong
linda, sunglasses
25. Linda och sunglasses, chicki-chicki? :P haha så jävla skön
jag, skummet
26. jag och skummet (ja, våra smeknamn är lite interna, haha) riktigt go kille!
hotell
27. dags att lämna vårt underbara hotell.. we will be back! :)

Det här var bara ett litet smakprov på våra 100 bilder, men jag hoppas ni kan förstå lite hur roligt vi har haft det, träffat så underbart roliga människor så det finns inga ord. En vecka är ju ingenting.. det känns verkligen som vi har varit där minst en månad, helt cp. Vi saknar redan alla så himla mycket, hoppas verkligen vi ses igen!

Man känner verkligen när man kommit hem nu att det typ inte finns något att leva för här hemma, allt är verkligen så sjukt tråkigt. kan inte fatta hur jag kan leva så här .. riktigt trött på allt som hör vardagen, och även helgen till. Det känns som att det kommit en stor vändpunkt i mitt liv nu, det är dags att börja tänka på det riktigt livet! Spara pengar så gott det går och resa .. det måste vara livet, jag ser inget liv här ? Jag kan verkligen inte sitta där 80 bast och tänka tillbaka på hur jag satt här och gjorde typ inget vettigt! Nä nu ska jag ta vara på livet, spara pengar, sluta festa, träna och resa .. jag ska se det riktiga livet med andra ord, även om det är en bra bit kvar.


jag hoppas fler inser att det finns så mycket mer i livet än det ni gör nu, jag har insett det nu . bättre sent än aldrig? Jag vill älska livet, lika mycket som jag älskade marmaris förra veckan!


Kärlek till dom som gjorde min och lindas resa till den mest underbaraste!

we love you and miss you!


over and out.