114 - rummet som aldrig sov

En kort arbetsvecka har gått sedan den underbart roliga helgen i Stockholm med mina kära citymailisar, och jag tycker det är dags att sammanfatta. Egentligen måste det upplevas, men jag ska försöka att beskriva med ord som kan ge ett leende eller två.

Det hela började med att jag körde hemifrån 03.45 på fredagsnatten för att hämta upp en efter en. Det gick som på räls att hämta upp emma och christian, men värre blev det jag stod utanför johannas hus och ringde och väckte(!) henne, haha. men det vara bara att trycka på gasen och hämta anton före, som stod utanför sin port och luktade fylla och vitlök efter sin helkväll på tivoli, klockren start! Gasa ner till lund och hoppa på citymails chartertåg 05.20 mot el Stockholmo!

In på Djurgårdens träningsplan och lirade lite boll, förlorade en match och vann en. Lagom tyckte vi, sen var det mot hotellet och förfesta som gällde! Och det var i Johannas och min lyxsvit som förfesten med stor F var :P kl 16 var alla lagom lulliga, så kl 17 ranglade vi in i bussen ut mot The party. Fotboll på storbildsskärmar och gratis dricka och mat, me like :) att vissa blev utslängda  kl 19 är en annan femma :P haha, festade och dansade hela natten.. sjukt kul! Sen blev det såklart efterfest, och det var verkligen efterfest! hahah 253, det går inte att ha tråkigt med er, diggar er med hela mitt hjärta! :) vilken helg.. sjukt sletna på söndagen .. och måndagen, haha! Vi satte verkligen 114 på kartan, 114 - rummet som aldrig sov.

 
   

feelgood

Det är måndag, och det ligger en stor jäkla sommarfeeling över dessa dagar som varit. Vilken helg! En enda stor sommarkänsla som inte går att ta på. Helgen började redan i torsdags på Sofiero, som förknippas ganska bra med sommaren. Det var Lenny Kravitz som stod för underhållningen denna kväll! Fast mina 253are + oldi 253are stod för en mycket stor del av detta :) Även om mr Kravitz fick ganska dålig kritik i Hd, så var det för mig en sjukt nice kväll! Han är ju ändå en stor artist med en del goingar. Så jag ångrar nog inte att jag inte följde rådet från en skrikande student, framsussan i en cabbe längs kön: Lenny Kravitz suger, ta studenten! Fast att ta studenten är ju inte helt fel heller. Den tiden..

Det har blivit en del andra glassiga sommarpinaler under denna helg, mycket glassande i poolen, i lindas underbara bil, på hampan, på tivolis veranda, tacos, rederiet-säsonger (okej, dessa var ett undantag)  .. och glass! Sen har fotbolls-EM börjat vilket är sjukt mycket sommarfeeling. Ska bli fint att se matchen mot Spanien på storbildsskärm i Sthlm med hela Sveriges citymailare :P för japp, på lördags är det dags för den årliga fotbollsfesten där uppe, nice nice jag längtar! :)

Jag kan inte hjälpa det, men jag blir sjukt glad av Ola Svensson och Jimmy Jansson, är det inte bara sjukt mycket sommar över dessa grabbar? haha, I feelgood :)