you raise me up

Jag sitter i min nya lägenhet, med nya väggar runt mig, med en ny nyckel i mitt nyckelband och med en ny tekopp i min hand (poeten!).  Det känns verkligen som jag går rakt in i en svart tunnel där jag inte har en aning om vad som ska hända men det känns ändå riktigt spännande! Förhoppningsvis kommer det tändas en del lampor där inne :) Det är bara att följa mörkret mot ljuset framåt, bakåt finns det i och för sig ett riktigt fint ljussken, citymail 253.

253, vilket ställe, vilka människor och vilken stämning! Jag vet verkligen inte var jag ska börja eller sluta. Jag kan lätt säga att detta har varit den roligaste tiden i mitt liv.. Kommer sakna det oerhört, framförallt mina kollegor men även mina rundor. Vem ska nu skrika "hallå fjällan!" efter mig, eller stå vid brevlådan och säga "välkommen", eller säga "tillbaka från semestern nu?", eller klassikern "jag vill inte ha några räkningar/ du kan lägga räkningarna till grannen". Kommer nästan sakna att bli biten i benet av the-big-mama-dog också, njääää!
Men ja, kollegorna.. har haft helt sjukt kul med er. Att tycka det är kul att gå till ett slit-jobb är goda tecken på skön stämning. Fast vi har haft våra tunga och trötta dagar så har man ändå skrattat med er. Och allt sjungande.. man har ju en del låtar att förknippa er med :) och resultat? Christian blev singstar en vacker dag när han kom hem från jobbet, haha det kallar jag starkt jobbat! :D Vill tacka er från djupet av mitt hjärta för en sjukt underbar tid i mitt liv! Ses i sommar? :)

you are loved
 <3


nedräkningen



Nedräkningen av dagar har börjat.. nedräkningen för dagar kvar på 253, nedräkningen till flytten från Helsingborg, nedräkningen till skolstart, nedräkningen till en start på något helt nytt i mitt liv..
Det känns faktiskt ganska overkligt att jag vågat ta detta steget. Vissa tycker säkert det är värsta jättelätta och töntiga grejen att flytta till en annan ort i tråkiga Sverige. Jag menar folk drar till USA, Frankrike och lever loppan och är jättecoola, ja jag tycker nog faktiskt det! Men lilla jag tar steget till Jönköping och tycker jag är lite cool iallafall :) För mig ska detta bli jättehäftigt!

Hade en riktig shoppingdag på Ikea i söndags, så nu vänta bara min lägenhet på att bli fylld med dessa grejsen :) iih! Alla dessa Äntligen hemma och Roomservice - programmen kanske har satt något spår i själen, för det ska bli så kul att inreda sitt eget lilla bo :) Har även köpt en laptop som jag inviger med en blogg från mitt duntäcke ikväll, men det känns som det är dags för lite sömn snart faktiskt.

Invigde min första jobbdag efter semstern med en bilrunda idag , vilket jag är ganska nöjd med i detta oväder. Men imorgon är det bike som gäller så ge mig någon solstråle tack! Men det är som sagt inte allt för många dagar kvar..

Nedräkningen har börjat på allvar, med blandade känslor.

godnatt