någon hissade flaggan för mig

God morgon gumman, vi hissar flaggan för dig idag!

så började min lördag. rätt hyffsad start ändå, fast jag hade ju dock tänkt mig en riktigt skön och lång sovmorgon, och halv nio är alldeles för tidigt en lördag. men man kan nog inte annat än att le efter ett sådant sms :)
Jag skickade glatt ett tack tillbaka men meddelade dock även att de kunde ha skickat till fel person, och detta var vad jag fick tillbaka:

Men vi kan hissa flaggan för dig också ;) Ha en trevlig lördag!

det finns trevliga människor på denna planet! :D jag som trodde hoppet var ute, men ikke! :) och det var ju knappt någon överraskning att det kom från den goa och glada delen av Sverige, göötteborg!

Denna lördag kunde ju inget annat än att fortsätta i denna glada anda. Det stod 50-talsfest på kvällsschemat, och jag var sjukt nöjd efter ha sovit med mina pappeljotter, fick skit kort hår ju, kände nästan riktigt bra! kanske dags att klippa av raffset? Det var Linnea på jobb som fyllde 20, och hade 50-talstema på festen .. riktigt lyckat faktiskt, alla hade verkligen gått in för det, kul :) och som pricken över i:et blev jag utvald till bäst klädda kvinna, sjukt nöjd :D haha! kolla in lite bilder på min kära bilddagbok som jag har inskaffat vetja,
http://elljen.bilddagboken.se/ 


flagga

jag bjuder er på härlig svensk flagga, som någon hissade för mig
 plus att det snart är dags för studenttider! det var tider det..


ha en bra dag, än finns det hopp!
:)

fredag hela veckan lång

idag är det fredag och snart är det fredag igen, det är bra grejer det! men måste säga att det är lite dumt att lägga den röda dagen mitt i sådär, dålig planering.. men jag klagar inte, fredagar är bra! :)

och min cykelrunda kunde faktiskt inte börja bättre idag! cyklar som vanligt, dunkar i lite post i brevlådan. några sekunder därefter springer en lite flicka ut och hämtar posten, hon lyfter på locket och tar upp sin post och bara hoppar av glädje och snurrar runt som tiger i nalle puh, samtidigt som hon springer in kastar hon en glädjefylld blick på brevbäraren, som kommit med det hon allra helst hade önskat sig just denna dag, mig :) det är kul att göra en människa glad ibland.

jag hoppas iallafall att jag har gjort den som har min mobil jävligt arg, för nu är telefonen polisanmäld och hel-spärrad så nu har den jäklen ingen nytta av den, så give it to me! buhu. får väl ge upp nu och langa upp tussingarna och inskaffa mig en ny..

fredag ja.. och här sitter man och är allmänt trött, men nä det håller ju inte.. man måste ju vara upp länge på en fredag liksom :) och sen när det är fredag igen så blir det party, för det är dags för sommarpremiären på bahnhof! var där förra året och det var soft med den feta utebaren, så det ska nog bli kul :)
och nästa helg är också inplanerad faktiskt, kollega som fyller 20 och hon ska ha 50-tals-tema på festen så det ska bli intressant.. hur ska man se ut? vad ska man ha på sig liksom, några tips? :P

nä om man ska ta och göra något vettigt, som typ ingenting alls!
som sagt, det är fredag :)

46833-99



var är du?

vem får nu se alla tårar mot din kind?
vem får nu se dom mot din hud?
vem får nu se, och så läsa i din blick?
Vem får känna dej nu?
Vem är jag nu?
Hur kunde du...?


var är du? ..min fina söta röda vän? :(

mobil


simple together

You've been my golden best friend
And now with post-demise at hand
I can't go to you for consolation
Cuz we're off limits during this transition

This grief overwhelms me
It burns in my stomach
And I can't stop bumping into things

I thought we'd be simple together
I thought we'd be happy together
thought we'd be limitless together
I thought we'd be precious together
But I was sadly mistaken

You've been my soulmate and then some
I remembered you the moment I met you
With you I knew god's face was handsome
With you I saw fun and expansion

This loss is numbing me it pierces my chest
And I can't stop dropping everything

I thought we'd be sexy together
thought we'd be evolving together
I thought we'd have children together
I thought we'd be family together
But I was sadly mistaken

If I had a bill for all the philosophies I shared
If I had a penny for all the possibilities I presented
If I had a dime for every hand thrown up in the air
My wealth would render this no less severe

I thought we'd be genius together
I thought we'd be healing together
I thought we'd be growing together
thought we'd be adventurous together
But I was sadly mistaken

thought we'd be exploring together
thought we'd be inspired together
I thought we'd be flying together
thought we'd be on fire together
but I was sadly mistaken

så fin den låten är, me like! :)
kolla gärna in den på:
http://www.youtube.com/watch?v=xIaAYrGc_Ik


nu är det sol och helg, woho! :D