he can't read my pokerface

..can't read my, can't read my, no he can't read my pokerface, p-p-p pokerface! fasen vad jag saknar att köra bil och bara ha på en riktigt bra låt och bara sitta och rådigga och sjunga/skrika! Det tillhörde ju min vardag förr.. Hoppade in i bilen 06.45 och spände på den nybrända skivan på högsta volym, flyttade över skivan 07.00 till cd-spelaren på jobb och fortsatte digga med underbara arbetskollegor. Någon timme senare åkte skivan in i bilen och jag körde runt bland brevlådorna på landet och slängde i lite brev i takt med musiken.. snacka om frihet.
Vet inte när jag körde bil sist.. jo, det måste varit sist pappa hämtade mig vid bussen när jag kom hem, då han satt sig i sätet bredvid för att han visste att jag ville köra :) Men den känslan att trycka på gasen samtidigt som musikens takt börjar spruddla.. jag vill nu! jag vill köra långt! jag vill köra hem.. men nej, på fredag sitter jag på en buss och är passagerare.

Hem ja, till Helsingborg.. för nu har jag jullov! :D yey! Har lite kvar på hemtentan.. men det fixar jag imorgon under lite press. Matten är finito nu, och jag fick överraskande en 4:a på tentan som blir mitt betyg, man tackar! Sedan har vi visat upp vårat projekt i form av minimässa för klassen. Alla hade vars ett bord med matchande färger och godis med sina trycksaker, riktigt kul att se :) Vi hade såklart sega råttor efter som det matchade våran mus-logotype ;) Är riktigt nöjd med våran tidning. Blev även toppenbra med våra tryckta t-shirtar också, som vissa var lite avundsjuka på ;)
Vi hade även en omröstning om vilket förslag som skulle vinna och vi fick en hederlig bronsmedalj (vi var runt 15 grupper), vilket jag är nöjd med även om jag vet att vår var snyggast :) nedan kan du se alla åtta sidor vi har skapat till tidningen om Grafisk design och webbutveckling.

Idag har jag varit ute på klapp-jakt, så nu känns det som julen är här. Vill verkligen hem nu och pusta ut och bara träffa familj och vänner, ska bli riktigt skönt :) men först ska jag diska tio ton disk och göra klart en hemtenta. tjipp och hej!

god jul :)




   

   

you don't know what you got until you're missing it a lot


heartless




Jag har kommit på mig själv att mina inlägg oftast handlar om fest fest fest. Okej, det är en del festande här i studentlivet i Jönköping, men det är faktiskt inte det enda jag gör här. Jag är från och med idag godkänd i alla kurser som pågått under denna termin! nice :) Nu återstår bara någon frivillig finslipnings-tenta för att få högre betyg, men det är ju bara en bonus!
På fredag ska vi ha en liten mässa i klassen. Alla projektgrupper ska visa upp sitt förslag på en tidning och folder om skolan och utbildningen. Har hållt på med detta någon månad nu så det ska bli kul att se hur alla andra har gjort :) Jag är riktigt nöjd med vårt förslag iallafall, nu väntar vi bara på att se resultatet efter tryckningen :) En vinnare ska utses, som sedan ska visa upp materialet på en mässa på Elmia i Januari.

I helgen var mams och paps här och hälsade på. Var mer än en månad sen vi sågs, och mamma påpekade att jag aldrig har varit borta så länge. Tiden går så jäkla snabbt här, man har saker att göra hela tiden! Om tio dagar kan jag pusta ut här och komma hem till Helsingborg för att fira jul, nyår och bara njuta av mitt jullov fram till mitten av Januari! :)
Det är verkligen jul nu.. och jag har inte köpt en enda julklapp än, panik! Får fixas dagarna innan jag åker hemåt..
Jag har iallafall fått upp lite julstjärnor och massa ljus, så lite julmys har jag allt här i min ensamhet :)

Även fast man är uppe i massa saker här borta så är inte alla tankar som bortblåsta hemifrån. Det är lättare sagt än gjort att uppdatera och uppdateras av alla vänner och familj. Men som sagt, jag tänker på er alla här med. Jag sitter ju faktiskt här ensam och filosoferar ibland, är inte bara ute på galej och sjunger helan går. Skönt att få höra med sms att man är saknad ibland eller att vissa folk drömmer om att hämta hem mig :P Men jag gillar skarpt att leva i Jönköping just nu, det händer mycket och min lägenhet är lite julmysig :) Det är klart man saknar Helsingborg ibland, men jag var bara sjukt trött på att alltid se samma folk på samma ställe. Det finns så mycket mer.. det har jag nog lärt mig genom att flytta. Bara man vågar ta steget att hoppa in i något nytt så får man en ny syn på att livet innehåller så mycket mer än bara just en endaste bubbla.

Jag borde plugga matte till tentan imorgon, men som sagt man får vara lat när man är en hårt arbetande student.. imorgon är det onsdag, imorgon är det fest! ;)

Jag bjuder på lite Kanye West, hans nya album är riktigt bra :)