"jag är mer lullig än pepp"

Jaha, nu sitter man här i tittar ut på det gråa Sverige och undrar vart sommaren tog vägen. Jag är till och med nerbäddad i duntäcket, och jag tycker det är underbart att sova bort en eftermiddag för en gång skull! Man blir trött av att jobba, särskilt när det är nio trappor utan hiss, cyklingen däremot gillar jag.. när det inte är motvind och mycket post.

Kroatien gillade jag däremot desto mer! Jag och Joanna gjorde en riktigt bra vecka där, som vi njöt! Varje gång vi njöt sa vi: nu njuter jag! och det blev ett antal gånger minsann. Veckan kändes faktiskt längre när man gjorde så. - Vad ska vi göra idag? Just det vi ska ju njuta, njuuut! Vi hamnade på ett bra hotell med mindre bra utsikt, en stenmur och en myrstack, men det hindrade inte oss från att njuta. Vi hade pool och strand precis vid hotellet och underbar balkong-terrass ut över havet som vi kunde sitta på och njuta av vår frukostbuffè varje morgon. Längs havet var det sedan en strandpromenad men fullt med tingeltangel-stånd som vi efter nån dag kunde utantill, men kul var det! - Vad gör dom hääär? målar tavlor? oh va trevleet! Ja, det var ju som sagt jag och Joanna, men gun och britt var med på en hörna också, eller rättar sagt, dom tog nog över en hel del. Det slutade med att vi helt enkelt funderande på att göra en tv-serie om gun och britt på äventyr, vi tror att det hade uppskattats enormt, eller?

Veckan var iaf fantastisk, till och med bussresan ibland, haha. Båtutflykten var iaf en tio-poängare! En som inte var riktigt en tio-poängare var när vi tog en lokalbuss till staden Pula, eller som gun och britt sa: Pulla! Kvällarna slutande med massa drinkar och ofta med ett citat som lyder: "jag är mer lullig än pepp".. tänk vad solen tär på en. Vilken upplevelse, tack Joanna/britt för en strålande vecka i Krochien! (ja jag har lite svårt för det där..)

*

En annan som har gjort en resa är min syster, livets resa. I lördags gick nämligen hon och Martin vägen fram till altaret och gifte sig, och jag och Stella gick som tärnor bakom. Det var en riktigt stor kyrka i Göteborg, och sedan fest uppe i en borg, Skansen Krona, väldigt fint med andra ord :) Stella tyckte nog det var väldigt intressant att vara i en kyrka, hon sprang upp och ner vid altaret och tyckte tydligen trappan var betydligt roligare att gå i än att höra Bella säga Ja. Tack för att jag fick vara med er hela dagen och vara tärna, toppenkul! Nu är vi en Blomqvist mindre..

Nu knackar snart Augusti på dörren och det luktar inspark och skola, jag ska ju vara fadder i år så ska se till att ettorna inte får en lugn start ;) Nu återstår mest jobb och fest här hemma i Helsingborg, för än är det sommar!

kram på er!



    

     
 

sommaren är kort, men alldeles alldeles underbar!

- det är bokat!
- VA?!
- det var två platser kvar och jag tog dom!
- fan va' gött!

Så kan man också vakna en tisdagsmorgon klockan nio, och det gjorde jag! Det blir alltså en utlandsresa för mig och joanna. Vi hade nästan gett upp hoppet om att hitta en sista minuten för rimligt pris. Men nu är det klart, på lördag beger vi oss söderut mot Kroatien! Och tro det eller ej, men det blir en bussresa, haha! Men vi är sjukt pepp för detta, det blir ju en liten roadtrip igenom europa, trevligt värre!
På söndag är det min dag, och kan man få en bättre födelsedag än att vakna upp i en buss? kanske.. men vi anländer till Kroatien då så det är bara att hoppa ut i sommarvärmen och fira fira fira. En bättre födelsedagspresent kan jag inte få :)

Jag han konstaterat att Ledin har delvis rätt, sommaren är kort men det mesta regnar faktiskt inte bort. Jag älskar verkligen denna sommar! Jag är i Helsingborg bland alla mina vänner och vädret har varit underbart, bätte kan det inte bli. Har nog inte varit uttråkad en enda dag här än.. och det är så ett sommarlov ska bara tycker jag. Det händer spontana grejer hela tiden :) Det har varit möhippa, fest, födelsedagar, grillkvällar, kubbkvällar, glasskvällar, helsingördagar, köpenhamndagar, stranddagar.. you name it :) och igår blev det en spontan trip till båstad, rix fm fesival och jag fick se det jag vill se, erik i e.m.d :D haha. Jag höll på att sätta nachochipset i halsen när han gick förbi mig, det kan joanna konstatera, vilken kille..  okej förlåt jag är inte 14 längre, jag är snart 23, perfekt för erik! ;)

det känns som jag sitter och summerar sommaren lite, men det är ju veckor kvar! men ja den är ju som sagt kort.. Jag ska iaf njuta som in i bomben i Kroatien! sen blir det jobb tre veckor med mina citymailisar, och det blir hbg-festival, syrrans bröllop... ja vafan än är sommaren ung!
 
njut och var gla', för det gör ja' :D
sommarkram!