this year's love

2007.. kärlekens år, för seriöst så här mycket kärlek har jag aldrig upplevt under ett och samma år. Det är helt sjukt egentligen. Man brukar vara missnöjd med det år som ha varit och bara vill ha det bättre, hälsosammare och nyttigare nästa år. Men jag är skit glad och nöjd över 2007, det känns bara som att jag vill stanna istället för att gå vidare. 2008 kommer nog vara ångesten och panikens år, det känns lite som det iallafall. Man ska fylla 22, man kanske borde söka till någon utbildning, bli vuxen på något sätt. usch, man borde så mycket.. ska bara försöka få fram viljan och känslan också, för känslan är det som är viktigast. Känns det inte rätt, är det inte rätt.

Nog snackat om 2008, det är fortfarande 2007 som gäller och det finns mycket att minnas. Första dagen på 2007 vet nog alla hur man mådde, men andra dagen vet jag att jag var nervös och väldigt förväntansfull över första dagen på mitt nya jobb, citymail. Jag minns det som igår, det var a-dag och jag skulle ut och cykla på raus med någon som kallades rugan. Det var en ganska brant backa dit, men det var bara att trampa på och hålla flåset inne. Då var man mest en tyst liten mus som var ny i gänget, idag är det bara massa kärlek, musik, sång, tjo och shim (och posthantering förstås) på 253. För jag älskar verkligen detta skit jobb! Så mycket goa människor på en och samma gång har jag nog aldrig umgåtts med. 253 - fredag hela veckan, här stannar jag ett bra tag till :)

vänner kan man aldrig få för många av, och man ska vara rädd om dom man har även om det är svårt ibland..
det är nog svårt att ha många närmaste-man-vänner, för det finns det bara en av. Att min närmaste man (i detta fallet kvinna) numera är ägare till en röd audi tt cab får man ju ta som ett plus ;)

Julen är ju familjens tid, och det blir rätt mycket kärlek där också även om man kan bli sjukt trött på dom ibland. Men det går ju faktiskt inte sluta älska sin familj, vare sig man vill eller inte. När det nu finns en ny medlem så kan det inte bli annat än bättre :)

och min fino - when you hold me like you do, it feels so right.
det sista och första jag ska göra är att vara i din famn.

gott nytt år, för det ska jag försöka ha, även om 2007 blir svårslaget.

love
ellinore

image132

julen är här?

46833-131












Vi är inne i december, julmånaden.. jag säger bara, var är julstämningen? jag känner inte av den, jag tycker ändå jag har gjort allt.. tagit med adventsljusstake till jobb (som någon, nämner inga namn, har pajat genom att tända alla 4 ljus!) :P ätit lussebullar, gått på julskyltning (drack iofs en cola istället för glögg, jag var törstig..) trängst både på ikea och väla utan att ens ha lust att kolla på något julklappsinköp. Jag tror inte ens jag önskar mig något speciellt, vad är detta?? Vinden vände ändå lite ikväll när jag hittade en riktigt bra sida på internet med en del fina julklappsinköp :) det är när man får den känslan att man kommer göra någon glad med denna grej som det känns bra, jättebra faktiskt. Men sen börjar man tveka, och då kommer paniken tillbaka .. men hur man än tänker så är det ju faktiskt tanken som räknas.
Det är meningen att julen ska göra en glad och familjemysig, men jag känner bara .. jag vet inte. Tråkigt att inte alla familjemedlemmar  är samlade i år, det blir inte sig riktigt likt.. antar att traditioner är trygghet, men förändringar behöver inte betyda otrygghet för det .. det blir nog bra, jag hoppas på en jul i småland iallafall hos min lille farmor som jag inte sett på evighet, och lite snö kanske?

Jag ska stolt sätta på min tomteluva och tvinga på mig julstämning, vare sig jag vill eller inte!
en bild säger mer än tusen ord.