hur man blir en datanörd



Utseende


Allmänt

Gå till optikern och skaffa ett par riktigt tjocka brillor, även om du inte har synfel. Börja också proppa i dig en massa feta saker så att du får finnar. Om du börjar bli fet, se till att du blir riktigt fet. Datanördar finns både i storlek small och xl, men aldrig i medium.


Frisyr

Frisyren kan variera, allt från snaggat till långt, men kom ihåg att ha ovårdat hår och ful frisyr. Hockeyfrilla ger bonus. Helst ska det vara fett också. Duscha inte oftare än var 10:e dag.


Klädsel

Ha alltid för små, och gamla kläder. Datanördar bryr sig inte om hur de ser ut, så därför har de samma kläder som de har haft de senaste 10 åren. För små tröjor (som är fula), för korta byxor, och sjaskiga gymnastikskor. Du bör inte heller variera din klädsel allt för mycket. Klädbyte efter 3 veckor är en bra tumregel. Och variera mellan 2-3 set.


Gångstil

Gå lätt framåtlutad, med händerna i byxfickorna. Lyft aldrig blicken så högt att du kan se människor i ögonen, och om du skulle göra det, så försök att undvika deras blick.


Socialt beteende


Allmänt

Då du rör dig bland folk (och det skadar inte då du sitter själv heller, nån kan ju se dig då också) så utstöt diverse konstiga ljud och prata för dig själv. Om du t ex sitter och muddar/spelar spel, skrik nåt fånigt uttryck varje gång du blir träffad. Om du ska förolämpa folk, gör det i Pascal eller C. C++ används av proffessionella datanördar. Basic kan till nöds duga.


Vänner

Grundregeln är: skaffa inte fler vänner än du behöver. Och de få vänner du har måste vara antingen mobbade och utstötta, eller jättekonstiga på nåt sätt. Alltså såna som dig själv.


(Flickvän)

Du ska helst inte skaffa dig nån flickvän, för hon tar allt tid ifrån dig som du ska använda till datorerna. Dessutom så finns det risk att påverkar dig så att du riskerar att bli mer normal, vilket du till varje pris ska undvika. Om du nödvändigtvis måste ha en flickvän, se till att hon är en (data)nörd hon också, och ful! Hon får absolut inte vara snygg!


Intressen/fritidssysselsättningar/liv

DATORER! Det är ditt liv, ditt bröd, din mor, din fru, ditt allt! Du lever för ljudet av carrier detect. Använd så mycket tid som möjligt till att hålla på med datorer. Alternativa sysselsättningar är att se på filmer/serier, typ Star Trek, Star Wars, Babylon 5. Att läsa datorböcker är heller aldrig fel, och hittills har ingen dött av att läsa Liftarens Guide Till Galaxen (Hitch Hiker's Guide To The Galaxy).


Livsnödvändig utrustning

Du ska alltid se till att du har den senaste, snabbaste, största, bästa datorn. Datorn är ersättning för din saknade manlighet, enda sätt att hävda dig och imponera på folk. Du älskar att berätta hur bra dator du har i tekniska termer. Dina ögon tåras då du monterar in ditt nya dual Pentium Pro® moderkort i datorn. Andra livsnödvändiga saker är koffein piller och inte minst Jolt Cola! (Hur ska du annars kunna sitta uppe hela nätterna?)


Behöver jag nämna att min nattbuss (som jag för övrigt åkte i nyktert tillstånd hem för en gång skull) invaderades av spritstinkade, vitlökssåsiga datanördar som skulle tillbaka till sitt drömliv på Elmia.
En vanlig busstur tar mig hem på ca 15 min, denna tog en timme! Ibland känner man bara: Vad fan gör jag här?
När jag till slut kommer fram till min port mötts jag av två fyllon som låst sig ute, och där kommer jag som räddaren i nöden. Och när jag väl kommit upp till min dörr, skriker de dessutom att jag ska komma på efterfest. Jag säger bestämt nej och smäller igen min dörr. Denna ständiga fylla, varför förföljer du mig?

i miss you like the deserts miss the rain

Tänk på filmen Madagaskar. Tänk på scenen där lejonet Alex rullar in ,med hjälp av en våg, på en sandstrand. Tänk på hur hans tunga kändes när den landat rakt ner i sanden. Ungefär med den känslan vaknade jag i söndagsmorrse. Tre gånger till och med, och det följde mig in princip hela söndagen.

Om vi ska ta ett långt kliv tillbaka så började det hela antagligen nånstans under lördagskvällen. Det blev en girlsnight hos bexs, men singstar, cider, vin, öl och som grädde på moset, körsbäret på bakelsen, strösslet på glassen (ja, du fattar) baja päron! Det blir alltid en bra kväll när strupen har fått smaka på baja päron. Det blev dans på zarogon till slut och en puddelfrillan blev besviken på att jag inte visste vem han var. Jag är inte så allmänbildad på kändisar i Jönköping. Det enda jag visste var att han hade hockeyfrilla från 1983, och var bara tvungen att kommentera det.
När nix och jag skulle ta sista nattbussen hem så kör den såklart förbi Juneporten utan att stanna, och vi fick lägga benen på ryggen och springa till rådhusparken. Det var inte uppskattat med promille i blodet och en korv i strupen!

Tillbaka till tungan i sanden. Vatten, saft, juice, mjölk... jag verkligen drömde om allt som har med dricka att göra. Jag vet inte omjag var törstig på riktigt eller i drömmen men jag verkligen flög upp efter nån enstaka timmes sömn och drog upp kylskåpet och tog vad som fanns, samtidigt som jag kom att jag flascha min bara kropp med kylskåpets ljusstrålar för morgonpigga grannar. Jag märkte även mig själv stå och shotta, men som tur var så var det en provivashott med mangosmak. En timme senare lyckades jag komma ur samma dröm igen och denna gången fick jag tag i ett halvfullt mjölkpaket som min tunga badade med lycka i. Jag ser nu att det tomma mjölkpaketet står bredvid min säng.
Tredje gången jag vaknade så tänkte jag bara på O'boy, vilken tur att jag hade en liter mjölk till.




nix äter mitt öga(?) och pudelfrillan ser nyfiket på
[foto:
bexs]


i’m so tired but i can’t sleep




love lockdown

corina corina, corina cori.. STOPP! jag upptäckte precis mig själv sittande i soffan med dansbandskampen påslagen en lördagkväll kl 21.30. Ibland blir jag lite rädd för mig själv. Speciellt när man sitter och hejar på ett band. Scotts Scotts Scotts! Jag vet, slå till mig eller nåt. Som sagt det är lördagskväll och jag tar det lugnt för en gång skull. Tyckte jag behövde det efter en hård onsdagsnatt, som för övrigt var riktigt skoj också, mer och mindre. Jag och Bexs var ett bra team som fånge och polis iallafall.
Min lugna lördag börjar bli jobbig. Ibland får man bara en känsla av att man inte orkar göra nåt men man känner sig så jäkla uttråkad. Planerna var att jag skulle ta tag i lite plugg idag, och det gjorde jag men jag kom inte långt och det var t o m roligare att laga mat, sen kom jag in i en film, sen blev klockan lördagkväll och då kan man inte plugga?

Förra lördagskvällen befann jag mig med släkt och folk på Stellas 1-årsfest :) det är alltid lika mysigt att se henne, pussa på henne och hon var sötast i världen som vanligt. Tavlan som jag bad Nathalie måla blev jättefin också, jag tror Stella blev mycket nöjd.

Noll energi.. jag hade t o m mer energi i torsdags (som är jönköping-studentens söndag). Då satt jag och lyssnade på Breathing your love typ hela dagen och blev riktigt danssugen, en bakistorsdag liksom.
MTV har rullat rätt bra på min tv när det varit EMA, och de visar ju det om och om igen så man kan se det just om och om igen. Kanye West gjorde ett riktigt coolt framträdande med en ovanlig och cool låt, jag gillar den. Gillar Beyonces låt också, ovanligt klädval men bra framträdande.

På tal om att min tv rullat rätt bra idag, så stängdes den av sig nu. Av sig själv alltså! Vafasen.. Den kanske vill vila lite? Men det vill inte jag, what to do?