how many camels for you?

Jaha nu sitter man här hemma i Sverige igen, och det regnar såklart utanför fönstret. what to do?
Det var grymt skönt att komma till värmen ett tag! Egyptens solstrålar sviker aldrig :) Man får ju inte dålig uppmärksamhet där iallafall, jag undrar då hur det känns att vara blond. Linda och jag försökte ju smälta in där bland araberna med vår bränna, men det gick inte så bra.. how many camels for you!? Linda drog till med fem, men jag tyckte det var lite snålt, haha. Hade en helt underbar dag ute på röda havet en dag, åkte ut med en båt och snorklade och badade bland massa färgglada fiskar :) Satt på båten och solade och softade med några grymt sköna göteborgare, haha. fick en riktigt skön sällskapsresan-feeling där!

Livet är så sjukt mycket finare när det är sol och varmt, allt blir helt plötsligt lättare. Jag fattar fortfarande inte hur han tänkte som uppfann vintern. Hälften av livet sitter man ju och längtar efter sommaren, helt sjukt.
Hade en riktigt bra utgång i lördags här hemma iallafall, kebeb 05.30 det är fina grejer det.


tur att du äntligen har hittat någon att spendera din dyrbara tid på.

ciao bello!

image137



go with the wind

Jag har kommit på att man inte styra över någonting. Det finns ingen som helst kontroll eller makt. Att lita på någon är som att tro att man kan hitta den där nålen i höstacken. Jag säger inte att det är omöjligt, men jag säger heller inte som Gunde Swan, ingenting är omöjligt.
Det är jobbigt att inte kunna styra över känslor och händelser, jag blir arg. Det händer ju faktiskt positiva saker också som man inte har styrt över men som händer ändå, att jag alltid vinner i bowling till exempel. Eller är det bara så att jag är sjukt duktig.
Framtiden är sjukt svår att styra också. Det är ju liksom andra som tar in mig på vägar, eller avvisar mig. Man bara är där och ingenting händer förrän någon annan beslutar något, helt maktlös.

Om inte jag sitter framför böcker till hösten vill jag vara där solen och dom mysiga folken är, men detta är bara vilja för jag är fortfarande maktlös.
På torsdag vet jag att jag sitter med min andra halva på tåget mot Göteborg, på väg till min kära syster. Tidigt tidigt på fredagsmorgonen vet jag att vi är på väg till Landvetter. På fredagen vet jag att Linda och jag njuter av de egyptiska solstrålarna, förhoppningsvis.

I just go with the wind.

46833-136