the summer is magic

Här sitter jag och semestrar knappt en vecka till och det är verkligen underbart, med semester då alltså inte att det bara är knappt en vecka kvar! Men det ska bli kul att komma tillbaka till jobb också, jobbar ju bara två veckor till på mitt kära 253 sen blir det andra bullar. Och ja, jag tror det blir lite som en kanelbulle .. allt det roliga och goda i mitten och sen lite lite seriöst runt om. Det roliga är att det startar direkt i kanelbullens mitten, i minst 10 dagar! Det börjar verkligen pirra nu, ska bli sjukt skoj! :)

Lever än glada dagar i mitt Helsingborg. Helsingborgsfestivalen är passerad och det var lagom bra i år, jag fick min langos, min öl och mitt folk. Fick även se Linnea med sitt band Sins in vain uppträda, det var väldigt bra! Jag är imponerad :) Min och Joannas dödsshott på wallmans är också ett ganska oförglömligt festivalminne (även om det är lite luddigt) haha. Fick även denna helg träffa Marie, som också ska ut på äventyr i vårt avlånga land :)

Har badat i havet i Sverige för första gången också! Blev en heldag i Falsterbo, som har underbar sandstrand :) Överraskande varmt i vattnet faktiskt, Sverige slutar aldrig att överraska då det även kom in ett piratskepp i land.

The summer is magic... och än fortsätter den :)


   



Jönköping, here I come

Jag fick den!
Lägenheten som jag har gått och trånat efter nu några dagar..
En egen etta på 40kvm :) känns riktigt bra!
Så nu är det bara till att njuta av de sista veckorna i Helsingborg,
sen drar jag ut på äventyr :)
lilla, ensamma jag.



















all i'm running for

semestertider..

..yes yes, har snart haft en vecka och har två härliga veckor kvar! Jag klaga absolut inte ;) Det har hänt lite smått och gott också på denna lilla vecka. Jag har blivit ett år närmare tant ellinore eller ett år klokare, vilket man nu känner för. Hade även lite sommarfest för att fira det, eller jag snarare firade min sista helg som 21. Vill tacka alla fina vänner som kom iallafall :) I fredags dumpade det även ner ett brev i brevlådan - hjärtligt välkommen till Tekniska högskolan i Jönköping, vi väntar på dig måndagen den 18 augusti 2008 kl 11 i aulan. En väldigt konstig känsla for igenom min kropp. Nästan lite som när man har en nära döden upplevelse när man ser hela sitt liv i bilder åka förbi. Istället såg jag min framtid i bilder, jag vet faktiskt inte om det var glädje, men jag tror det :) jag är sjukt nervös iallafall! Jag skrev i mitt nyårs-inlägg att jag borde göra något med mitt liv detta året, och titta, jag är på stor väg att kanske göra det. "känns det inte rätt, så är det inte rätt", men jag känner en positiv känsla för att satsa på Jönköping och Grafisk design. Ska dit imorgon hela dagen på studentkickoff och känna lite på pulsen i stan :)  .. så på måndag bär det nog av till 253-kontoret för att sätta en liten kråka på pappret, sjukt sorgligt.. den känslan är bara helt, ursäkta, jävla vemodig! Men än finns det hopp, känns allt totalt fel imorgon så är jag fortfarande den 253are som jag alltid har varit, fast i och för sig.. en gång 253 alltid 253 :)

Har haft en riktigt go vecka hos syster i götet nu också :) började med att jag delade hela tåget med massa gothiacupspelare i söndags, knappt trött.. Men sen har vi haft goa shoppingdagar, 30 års-fest för martin och en heldag på Liseberg :D jag säger bara det, klomaskinen..  på ca två minuter fick jag upp både en rosa ko och en gullig anka, who is the klo-master? ;) det var mina sista slantar så jag var rätt nöjd.

kanske dags att boka lite tickets till Jönköping nu..
jag tar väldigt små steg, but it's just me..