purple rain

image125


Regn, hur dåligt är inte det på en skala 1-10? Typ 512! om det nu inte är uttorkning eller något annat ökenaktigt på gång. Jag blir så trött! ..och blöt. Regn borde inte få finnas när man jobbar som brevbärare, eller borde alla brevlådor finnas på en inomhusbana, på nåt sätt, men jag vet inte hur. Jag är trött, och jag blir inte piggare av att min ben börjar krångla igen, joss!

Jag fick lite medlidande på min runda idag iallafall. "Är det inte jobbigt att cykla när det regnar?", "jo.." svarade jag lite ynkligt och lät nog väldigt liten och trött. "Jag tycker synd om dig". Egentligen ville jag bara vara jättepositiv och svara typ "absolut inte! det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder!" men jag hade verkligen inte den känslan, så det gick inte.

Jag har kommit på att när det regnar så tycker alla synd om en när man är brevbärare, och när det är sol får man typ kommentarer som "här glassar du runt på en cykel, ska vi byta jobb?". Det är något med svenskar och väder, för när det absolut inte är något väder, ja vanligt typ, så är den vanligaste kommentaren lite keckt "Jag vill inte ha några räkningar".. bara, nähe? då slänger jag den i skogen? Jaja, det är tur att alla känner brevbäraren och brevbäraren känner ingen.

Ibland vill man vara precis på ett ställe men någon annanstans.