ibland gör man rätt, ibland gör man fel, lev med det

Det är torsdag, eller nej det är fredag, natten till fredag iallafall. Efter att jag vaknat imorgon tar jag bussen mot sydligare bredgrader. Värmen väntar! eller.. det lär nog bli snökaos i Helsingborg också, vill inte vill inte! Jävla vinter, spola ner dig!

Efter några om och men igår så blev det en party-onsdag på kåren för mig och
Bexs igen! Jag hade tänkt vila upp mig lite efter min jobbiga hals-dödar-förkylning. Men en partymyra går alltid att prata omkull. Det var först efter att ett papper flög in i mitt brevinkast som jag bestämde mig. Det plingade på dörren, och i mitt titthål stod en läskig gubbe så jag valde att inte öppna. Istället flög det in ett papper i brevinkastet där det bland annat stod: "Vad är meningen med livet?". Det var då jag bestämde mig för att gå till kåren och leva loppan! Som vanligt en ganska lyckad kväll, med öl, drinkar, vänner, dans och kvällen till ära en konsert med Markus Krunegård, ibland-gör-man-rätt-ibland-gör-man-fel-lev-med-det - killen. Det var det jag visste om honom iallafall, men det var riktigt nice :)

Det blir Helsingborg i helgen som sagt. Lilla Stella fyller 1 år på lördag, så det blir stor fest :)
Hoppas hon blir glad för presenten, tycker den blev riktigt fin! Kommer bilder efter helgen kan jag tro :)

Nu sticker en fjäder från kudden mig i ryggen så nu ska jag sova!
nattinatt


too old to make a mess

Efter en veckas ledighet/tentavecka utan tenta är jag nu tillbaka i mitt lilla bo i Jönköping. Har varit en riktigt skön vecka i hemma Helsingborg. Har hunnit med två utgångar, två bakfyllor, två shoppingdagar, två mysdagar med Stella, två inköp av skor, två kapitel i grafisk kokbok och en fika. Mycket tvåor alltså.
Det är skönt att komma hem till mammas mat och lilla kisemisen. Men det känns inte konstigt att komma hem, allt står liksom stilla, som ett hav en vindstilla tidig morgon. Endast några fiskar är vakna och vissa simmar exakt samma väg varje dag och om något skulle komma i vägen så bara simmar de tillbaka för att glömma vad som var i deras väg.

Utgång numero ett bestod av lite gamla 253-flickor, joanna, josse, tove och jag. Vi fick till en riktigt go utgång med mycket utav allt må jag säga. Träffade verkligen massa folk på Tivoli som man inte sett på länge, t o m så att man inte kände igen dom eller var det för mycket grus i ögonen. Men verkligen en skitrolig kväll som slutade på Cardinal och kebab runt halv sex-snåret, lyckat!

Utgång numero två var från början en helt spontan kväll för mig och min barndomsvän Emma Ottosson som jag inte träffat på en väldigt lång tid. Men vi avnjöt några gin och tonic och öl hos henne sen blev det några Irish coffe på Hampan, sen blev vi omringade av ett helt gäng snickare så vi la till slut benen på ryggen och äntrade Cardinal, en riktigt go dans-kväll som jag inte riktigt vet hur den slutade men känslan när jag vaknade var en stor fet kebab som var närmare munnen än magen, så ..lyckat! Det var den morgonen/förmiddagen jag inhandlade två par skor, och än så länge gillar jag fortfarande dom. Good taste in bad taste-mood.

Den dagen hamnade jag även på en sida som skrämde mig lite, iallafall dessa ord: the older you get, the more you'll feel the alcohol the next morning. Den dagen kände jag mig väldigt gammal.

Jaha nu sitter man här med två blommor som är stendöda och en fet oupp-packad väska, som för övrigt måste väga minst 300 kg, jag orkade ett trappsteg i taget och att bo på fjärde våningen utan hiss i det ögonblicket kändes inte okej!

men tack för en nice vecka i sundest pärla!
det känns skönt att veta var man har alla, mer eller mindre..

too old to make a mess
dreams will keep me young















soda streamer



En soda streamer var det som gömde sig bakom den halvartade bilden. Är ganska nöjd med resultatet iallafall, det är ingen bil (som många verkar ha valt).. men det är en soda streamer, tyckte det var en bra start för lilla amatöriga mig :P

I helgen var jag en sväng hos lille farmor i Kalmar och hälsade på. Var ett tag sen man var där. Man känner sig lite som hemma där. Farmor öppnar dörren och säger "är ni redan här?" sen kramar man henne, och det känns som att hon har krympt efter varje gång, eller att man själv har växt till sig. Sen lyfter man locket på den blå skålen i vardagsrummet, och alltid ligger där något gott, och fast det inte är gott så tar man ändå en bit bara för att. Hon berättar sina historier om kullerbyttor, knivar i benet, katter, jobb, resor och sjukdomar. Sjukdomar.. ja hon har många, men hon är så glad och positiv ändå så jag tycker ändå hon har rätt att klaga. Usch, det är svårt att tänka sig den dagen man inte har någon farmor i Kalmar att åka till, det är ändå en del av sin barndom och sitt liv som kommer tas ifrån en. Jag tänker på det varje gång vi tar farväl. Hon blir så tårögd men försöker dölja det med sin glädje. "Vi får kämpa på i vår ensamhet" .. nej usch, klump i halsen på det. Sista bilden från bilrutan är alltid en vinkande silverfärgad liten gumma, denna gången från hennes sovrumfönster.. världens bästa farmor.

Helgen framöver kommer jag hem till Helsingborg. Jag har ett litet höstlov mellan den 10-20:e, egentligen är det en tentavecka men ingen tenta för min del :) Så ni som vill ses kan räkna med mig, även om man har med sig lite böcker som ska läsas ut..

Imorgon är det onsdag och då blir det kalasa hos bexs sen kåren, som vanligt :P Förra onsdagen hade vi en fin anledning att fira, alla rätt på matteprovet igen ;) men det finns alltid något att firas! och om det inte finns det så hittar man något att fira, och imorgon ska vi leta ;) pepp pepp!

gissa grejen

Någon som vet vad jag håller på med?
Ibland undrar jag själv.. men ja den ska bli klar denna veckan iallafall.
Den som väntar på något gott..
;)