året 2006


det är nyårsafton och jag sitter och bläddrar i min nu gamla kalender..
detta året har gått riktigt fort, allt som har hänt känns så nära, som att det hände förra veckan!

året började ju väldigt bra måste jag erkänna, fredagen den 13:e januari kl 13 tog jag mitt körkort! :) riktigt go känsla, aldrig blivit så förstummad när han sa att jag ahde klarat det, han bara: lever du? åja, jag levde!
Sen blev det jobb på Restaurang briggen, och ja man har ju haft roligare i sina dagar än där.. men men erfarenhet är alltid bra. Och sen kom vår efterlängtade trip till Stockholm, och kolla på Oasis! det blev ju bara hjalme och jag för linda låg inne med sina gamla vanliga otur att få en hjärnskakning kvällen innan avresa. Sen vet jag faktiskt inte vart våren tog vägen, sen bara drog förbi som ett frö i vinden och helt plötsligt var det sommar! Jag kommer ihåg VM, alla dessa svenskar i de blågula färgerna, undrbart att se! Sen kom the big happening, Robbie Williams på Ullevi! jag finner inga ord mer än overkligt och undebart. Fick en riktigt kul till Götet då, och se allt detta robbie/sommar-vimmel i hela stan.. och underbart varmt var det! kunde verkligen inte bli bättre :) sommaren bjöd även på mycket mer skoj, bil-boende i båstad, hbg-festivalen, sol, bad, fest och massa annat som hör sommaren till :) I augusti fick jag in en fot på Glitter tack vara marie :) dock på center syd, men jag har lärt mig väldigt mycket där och det är kul :) Den 29 september fick jag och linda av Sverige och tog en restresa till Marmaris, turkiet! och det är en resa vi sent kommer att glömma, hur underbart som helst! världens goaste och roligaste människor där .. never forget. Sen tog jag tag i mitt liv, haha nja..  men jag började spela bandy varje söndag med maxinördarna :P och det är riktigt skoj, jag kan ju till och med göra mål! ibland överraskar man sig själv ;) Och i november fick jag se Lisa Miskovsky på Tivoli, och helt gratis också tack vare carro :) det var en mysig upplevelse. Och nu är julen över.. tack och lov, julmaten står mig fortfarande upp i halsen! men det har varit en bra jul, mycket jobb och presentinslagningar, kul! :) och mellandagsrean har jag också hunnit springa på, fast i Kalmar..och det är bra! hittade massor :D slutet på detta år blev också lite sorgligt, lindas, och alla vår berit gick bort hastigt.. hon var en fin kisse.. vem ska nu följa efter oss på våra runder runt gt?sov gott bettis.

och idag är det 2006's sista dag! den ska firas med vänner (inkl linda som med sin vanliga otur har en bruten fot lagom till denna stora dag) och god mat och massa champagne!
nyårslöfte? det behöver jag inte, eller jo. att jag ska klara av mitt nya jobb.. för i övermorgon är jag brevbärare, en cyklande brevbärare från citymail!


Gott nytt år! hoppas du får ett underbart 2007 :)


nyår



du kan kalla mig pepparkaksmuffinsbakaren

Ingredienser
Portioner: ca 12 st

50 g smör
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 dl socker
2 tsk kardemumma
2 tsk kanel
1 tsk mald ingefära
½ tsk malen kryddnejlika
1 ägg
1½ dl mjölk

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret och låt svalna.
2. Blanda mjöl, bakpulver, socker och kryddorna i en bunke.
3. Vispa ihop smör, ägg och mjölk. Vispa sedan ner mjölblandningen.
4. Klicka i muffinsformar. Grädda i ugnen i ca 15 minuter.


Glasyr:
2 dl florsocker
1 msk smör eller margarin
2 msk pressad apelsin/clementinsaft
½ msk vatten

Gör så här:
1. Vispa/rör ihop florsocker och smör
2. rör ner saften och vattnet
3. bred den på muffinsen, när de kallnat.


då får ni elli's specialar-pepparkaksmuffins!

muff

Kan du motstå den?
inte? baka den då! lätt som en plätt :)

Jul i Göteborg


I Lördags blev den en heldag i Göteborg, och det var jul som var temat för denna mysiga dag. Började med fika hos Bella med lussebullar förståss :) sen begav vi oss till julmarknaden i Haga, en lång gata med massa juliga stånd. sedan hamnade vi på en jättemysig grekisk restaurang, med underbart god mat, och billigt! hur ofta händer det liksom? :)

efter några tiominutare i bilkö hamnade vi där vi skulle, på Liseberg (där resten av stan hamnade också?). Riktigt mycket folk, och riktigt mycket fina belysningar :) Mycket mer julstämning går det nog inte att få. Var som att gå in i en värld som bara bestod av lampor, helmysigt! :) vad skulle vintern vara utan alla dessa belysningar? hemskt mycket mörkare och tristare än vanligt antagligen. men men, som sagt helt underbart fint där, och jag tänkte inte gå ut därifrån vinstlös, det var en sak som var säker! så jag gick stolt ut med en liten
toblerone :D (som jag sitter och kränger nu) den måste varit rätt dyr när jag tänker efter.. men men, det var det värt, det är alltid kul att vinna ;)

här får ni lite mysiga bilder från Liseberg :)

lise5


lise4


lise1



lise3  


lise2


nu är det verkligen jul
:)

klippt mig och skaffat mig ett jobbigt jobb

citymail


Så kommer synen av mig se ut framöver, en cyklande brevbärare. haha, vilken utmaning detta kommer bli :) helt fantastiskt jobbigt, och säkert helt underbart jobbigt också! nä, nu ska vi inte vara sånna .. ska bli riktigt kul faktiskt. det är ju precis så här ett riktigt jobb ska vara, motion på jobbet jadåå! :) jaja, vi får väl se hur jag pallar trycket .. kan ju hålla tummen att jag inte svimmar av efter 300 m i alla fall ;)

Klippt mig har jag också gjort, men hur ofta kan man göra något kul med mitt kröll liksom?  nä, men det blidde lite etapp, lite kortare och lite tunnare i alla fall :P jaja, gött har man det gjort.. kan man vänta ett halvår till.

Och Julfest var det i helgen med Fagerströms! massa mat att bli för mätt på och massa dricka att bli för full på, men jag höll mig i skinnet faktiskt :P men mätt blev jag, hur lyckas man alltid? men det var riktigt trevligt annars, blev en sväng om med brorsan också.. haha, kan inte varit många steg som blev rätt där.

och på söndagsmorgonen fick jag ett samtal av linda.. usch, fan va trist för emma och andy säger jag bara! tycker synd om er :/ idioter borde inte få finnas! hoppas ni får en underbar resa, när det blir av :)

På lördag blir det julkänsla hela dagen i Göteborg! Ska gå runt och mysa på julmarknader hela dagen, och Liseberg är med på listan såklart :) ska bli riktigt mysigt! nu börjar jag få lite julkänsla i mig faktiskt :) och inte minst stressen! när ska jag köpa allt? och vad ska jag köpa? uh.. får hoppas att den där påhittiga cellen kommer fram snart.


adjås amigos!
/ miss postman