Göteborg

                                            
gbg1


I'm back from götet!
fick två riktigt goa dagar där. mycket shopping (inte så farligt mycket faktiskt), go mat och massa fross i godis! :) också fick jag umgås med mina kära syskon, inte varje dag :) kommer ärva mycket saker av min bror nu när han ska flytta till ny lägenhet, DET är bra! men men, som sagt.. göteborg! go stad det där :) lyckas alltid hitta nåt kul att shoppa .. denna gången blev det bl.a en nyårs-blåsa! klänning liksom, hur ofta? vi får väl se om den åker på ;)
Snart kommer jag tillbaka till denna goe stad, för den 9 december blir den en heldag på massa julmarkander, bl.a på Liseberg .. ska bli mysigt! :) ses snart igen bella! längtar redan :D

Julen.. det går verkligen inte ignorera den! för nu är det dags.. julmarknader, julklappar, julbord.. för japp, nästa helg ska jag på julbord med Fagerströms. Blir samma som förra året, glöggmingel hemma hos bossen och sen mat på Ramlösa wärdhus. Jag och kostymnissarna, hehe nämen det blir säkert lika trevligt som sist :) nu har jag ju fått löneförhöjning också ;) lite nöjd är jag faktiskt.

nä om man skulle ta sig i kragen..
och hoppa ner i soffan och se lite Seinfeld ;)

måste bara visa vilken go frukost bella och jag hade i tisdags:

frukost
pucko
chai-te med kanel på toppen
fullkornsmacka m. prickig korv
fullkornsmacka m. ost
nam nam!

Saturday night

lördagnatt, och jag sitter här .. det är händer inte allt för ofta, men det känns rätt bra.
har precis varit ute på en liten roudtrip med carro och gips-linda, haha! måste ju faktiskt underhålla henne med någonting :P nya Beck.-filmen har jag också sett ikväll. det har ju faktiskt varit en riktigt kanon ta-det-lugnt-lördag-kväll om jag tänker efter :)

Imorgon drar jag iväg till goa göteborg, gött mos! brorsan ska upp på kurs, och vad passar inte bättre än att åka med upp och hälsa på syster bella :) ska bli skoj, bjuds nog på en och annan shoppingdag :) kanske dags att börja tänka på julklappar också? men men, hemma tisdagkväll igen antagligen!

Jul ja.. julskyltning på råå nästa söndag! uh, är inte alls sugen på att gå faktiskt.. det kan inte vara jul redan, comon'!? äch, kommer väl in i julstämmning så småningom, för julen är ju ganska mysig ändå :)
men jag tänker inte bjuda på någon julbild, det är att gå för långt!
bjuder på någonting snyggt istället.. ;)


snyggerik

Snygg-Erik-med-snygge-mössan!
:D


godnatt sverige!

Lyckat och olyckat


hej och hå denna gråa regniga  måndag!
vad gör man? bara att acceptera att det är så här denna årstiden är. Jag har faktiskt börjat acceptera det lite, men bara lite.. nåja, nog om väder och vind!

Det blev ju en trip till Kalmar under "höstlovet", och yes där var det höst om nåt.. iskallt! (ja se där ja, nu kom väder upp på tal igen) jag var ju bara tvungen att köpa världens varmaste skor då, så jag är ganska nöjd nu :) farmor var söt som vanligt, men äldre, sjukare, tröttare.. men fortfarande den glade :)

figgo & jag            halloween
Jag fick krams med Figgo och  Bella och jag lekte halloween? :P


Helgen då?
jodå, det är där rubriken "Lyckat och olyckat" kommer in i bilden..

I fredags måste jag säga att det var väldigt lyckat :) Var och såg Lisa Miskovsky på The tivoli. det var en riktigt fin stämning! både mysigt och livligt, lyckat helt enkelt! det var ganska lyckat att vi hade gratisbiljetter också :) ska definitivt fixa hennes album nu. här är lite bilder jag tog med min kära röda mobil :P

lisa2
 
lisa1


lisa3




Sen kommer vi till den lyckade med ändå olyckade Lördag. Det började men att jag joinade Maxi's personalfest på bowlingen ett slag, hehe. lite gratis dricka och så, jaja man tackar, haha :P fan va snål jag låter, men me. Det blev iallafall Tivoli sen, bra ös både där och i oss som vanligt.. :P men jaha, slutet gott allting gott, eller? INTE i Lindas fall där här gången, hon lyckades stuka foten på nåt vis (trodde vi) men dagen därpå fick hon på papper av sjukan att foten var bruten! haha helt sinnessjukt! Hur lyckas man bryta foten när man står helt rätt upp och ner? Jag vet inte ens om det förvånar mig allt som händer linda, för jag känner ingen människa som har hennes otur. Gipsad fot i 6 veckor nu då, premiärsup på nyår? haha!
nä jag tycker synd om dig linda, jag lovar att jag hänga med dig om dagarna..vafan ska vi göra egentligen?


ha det gott, bryt inga fötter!
;)