2010 - tears never dry

Tänkte att det kanske var dags..


årets kärlek:
henrik
årets resa:
kina
årets nykomling:
samboliv
årets känsla:
saknad
årets förlust:
tessie
årets tre ord:
jag älskar dig


2011 har klivit innanför dörren, då kanske det är på sin plats att summera 2010. En kort summering är att första halvan har varit den bästa tiden i mitt liv, och den sista halvan har varit bland det jobbigaste i mitt liv. 2010 är det mest känslosamma året i mitt liv. Rubrikerna ovan beskriver året ganska bra.

Den första halvan av året består egentligen endast av kärlek, och en liten resa förstås. Henrik, världens finaste <3 månaderna bara rann iväg som en ström i en å, så fina stunder med dig <3 Att ta avsked från dig när jag reste till Kina i en månad vad inte lätt, men det gick och det var bara början..
Kina ja, en helt fantastisk upplevelse. När folk frågar hur det var så kan jag inte beskriva det med några andra ord än att det kändes som att jag befann mig i en film. Allt är annorlunda och så obeskrivligt på nåt sätt, går helt enkelt inte sätta så mycket ord på det, det måste upplevas!

Sommaren, den absolut bästa sommaren! Min och henkes första sommar <3 ..men så kom slutet av sommaren, dagen då henke åkte iväg för att studera i Singapore i fem långa månader. Den dagen var inte lätt.. känslan som fanns då sitter kvar i mitt hjärta än, den kommer inte släppa förren min fina henke är hemma igen. 12 januari, nu på onsdag, jag har inte riktigt fattat det än! 140 dagar utan mitt hjärta.. helt ärligt de jobbigaste 140 dagarna i mitt liv. Går verkligen inte beskriva saknaden, den är för stor för att sätta ord på. När allt man gör tillsammans plötsligt försvinner så blir allt tomt. Att laga mat tillsammans, att städa tillsammans, att handla tillsammans, att vattna blommorna (med vattenkrig) tillsammans, att sova tillsammans, att bara titta på varandra.. när allt det och mycket mer försvinner samtidigt på en sekund så blir det tomt. Jag har aldrig gråtit av saknad så mycket i mitt liv som jag gjort under denna tiden. Jag valde att inte skriva om det för då hade jag tröttat ut er totalt, för jag tror inte det går att förstå om man inte har upplevt det själv. Nu väntar jag bara på det lyckliga slutet av filmen.. för ja det är så det känns, på onsdag är tårarna endast gjorda av lycka <3

Slutet av året och början av det nya fylldes också med tårar. Min älskade Tessie fick somna in för gott. Det är till och med jobbigt att skriva det, ögonen är fortfarande fuktiga. Att vara så fäst vid en katt är också svårt att förklara.. hon har varit min ögonsten sen jag var tio år, det känns i hjärtat! Hon låg och tittade på mig tills hon somnade in, ett sista fnys i nosen sen var hon borta.. det är så tungt att bara skriva det. Jag saknar dig tessiegumman <3

Nu längtar jag bara, och såklart går tiden så långsamt som möjligt!
Längtar tills du finns i min famn, längtar tills jag får höra din röst, längtar tills jag får säga dom där magiska orden till dig igen, jag älskar dig <3