think

image120

image121

haha, ibland undrar man hur folk tänker!
även om jag har varit nära tanken många gånger..
men tankar är aldrig förbjudet så länge man inte har otur när man tänker.
:)

sleep

jag har kommit in i en period där sova känns som det enda jag gör, och det är jättetråkigt att sova när man måste men inte vill. (bara för det gäspade jag nu) Sova på eftermiddagen känns mer ok, för då har man jobbat och är trött. Men nu? det enda jag har framför mig är en lång och jobbig arbetsdag och sen antagligen sova när jag kommer hem, och sen? sova för att gå upp igen. Jag måste bryta isen någonstans! Jobba i sömne hade varit coolt.

Jag hade min årliga födelsedagsfest i lördags förresten. Himlans tur att solen tittade fram någorlunda, jag hade blvit arg om söndagen hade varit på lördagen istället. Men det var hur bra som helst, och det kom folk :) med presenter, till mig liksom! ;) det tackar jag för! :) Jag vet inte om detta var den sista festen, synd att bryta en tradition som det har blivit :P men mams och paps börjar nog tröttna på att jag skickar dom till Kalmar varje gång, men men dom måste ju faktiskt ut och känna på luften också :) vem vet var jag är nästa sommar.. antagligen inte många stenkast bort, gäsp!

21, innan jag fyller 22 (omg! vad gammalt det känns att skriva!) ska jag ha gjort något vettigt, kul och bra. Jag måste lova mig själv att sluta cykla när snön faller, och jag måste lova mig själv att resa någonstans, och jag måste lova mig själv att söka något som jag förhoppningsvis jag tycker är intressant. Jag känner mig redan stressad.

Stressad ja, klockan är elva och jag måste sova, igen! Jag kommer inte kunna sova ändå, jag tänker för mycket.



  
  

lite bilder från festen, fler lägger jag väl upp på bilddagboken när jag får ork och lust





det är sommar i en sekund
och jag minns varenda stund

 

21


Idag fyller jag 21 år så grattis till mig!
:)


image110




usch jag vill inte bli mer gammal nu..
stop me

end

Sista semesterdagen och den vita randen har inte ens blivit vitare, snarare tvärtom. Fast det kanske inte är det semestern går ut på? Det tillhör i allafall.. äch, jag antar att jag är utvilad och redo för nya/gamla utmaningar igen! stor suck.. Det är ju tur att jag kommer tillbaka till jobbet med solsken, för japp nu har vinden vänt och det är soliga dagar på gång! stor suck.. nämen, det är ju tur att man får vara ute i det fina vädret samtidigt som man jobbar, det hade ju definitivt varit surare att stå inne och fritera pommes och känna den sortens svett, nä nä riktigt svett och blod (ja, rosenbuskar och mina armar och ben är inte bästa vänner) ska det vara! allvarligt talat, vad är detta för väder vi har? Om jag ska summera min semester så är det ju typ regn?

Som tur är har jag faktiskt hunnit göra lite saker förutom att bli tjock i soffan och kolla på regn. Fast första veckan gjorde jag nog mest det förstnämnda måste jag erkänna, fast det var jag faktiskt värd tycker jag. Jag firade midsommar också, ute på landet utanför ängelholm med massa människor jag inte kände, intressant. Midsommar är rätt överskattat, fast min krans satt där den skulle och det gjorde köttbullarna, prinskorvarna, potatisen, gräddfilen och glassen också.. man kommer inte ifrån det hur man än vill, eller vill man?

Andra veckan var väldigt späckad faktiskt. Det hela började med att jag totalrensade min garderob, sen fortsatte jag med att röja ut allt och det slutade med att mitt rum blev guldigt och rätt trivsamt måste jag erkänna. Jag sitter tom här nu i sånt mysljus och fransiga gardiner :) ibland är man rätt bra. Jag var även på Sofiero denna vecka och såg the ark, timbuktu och sahara hotnights :) det var riktigt bra och även en dag med blå himmel, helt stort! Den kvällen blev rätt lång också, tog ett tag att komma ifrån Sofiero också med tanke på att vi var tre personer (med en del promille i blodet) som envisades om att det skulle gå att dela på en cykel. Det slutade med lite skador här och där, fast det var sjukt skoj måste jag säga :D vi orkade dansa loss en del timmar på cardinal också.

Min tredje och sista vecka som vi är i slutet på nu spenderade jag till största del i götet hos syrran. shoppade lite (fast det gick sjukt dåligt, måste vara vädret) var på bio och såg sista piratfilmen :) Sen har syrran fyllt år så det blev lite kalas här och nu är det söndag (snart måndag..påminn mig inte) nämen det ska väl bli helt okej att komma tillbaka på jobb och kolla vad som har hänt sen man varit borta :) nu har jag bara 7 timmar kvar på min semester så jag tror att jag ska använda de till sömn.


Sofiero.. det är sommar.


end