i miss you like the deserts miss the rain

Tänk på filmen Madagaskar. Tänk på scenen där lejonet Alex rullar in ,med hjälp av en våg, på en sandstrand. Tänk på hur hans tunga kändes när den landat rakt ner i sanden. Ungefär med den känslan vaknade jag i söndagsmorrse. Tre gånger till och med, och det följde mig in princip hela söndagen.

Om vi ska ta ett långt kliv tillbaka så började det hela antagligen nånstans under lördagskvällen. Det blev en girlsnight hos bexs, men singstar, cider, vin, öl och som grädde på moset, körsbäret på bakelsen, strösslet på glassen (ja, du fattar) baja päron! Det blir alltid en bra kväll när strupen har fått smaka på baja päron. Det blev dans på zarogon till slut och en puddelfrillan blev besviken på att jag inte visste vem han var. Jag är inte så allmänbildad på kändisar i Jönköping. Det enda jag visste var att han hade hockeyfrilla från 1983, och var bara tvungen att kommentera det.
När nix och jag skulle ta sista nattbussen hem så kör den såklart förbi Juneporten utan att stanna, och vi fick lägga benen på ryggen och springa till rådhusparken. Det var inte uppskattat med promille i blodet och en korv i strupen!

Tillbaka till tungan i sanden. Vatten, saft, juice, mjölk... jag verkligen drömde om allt som har med dricka att göra. Jag vet inte omjag var törstig på riktigt eller i drömmen men jag verkligen flög upp efter nån enstaka timmes sömn och drog upp kylskåpet och tog vad som fanns, samtidigt som jag kom att jag flascha min bara kropp med kylskåpets ljusstrålar för morgonpigga grannar. Jag märkte även mig själv stå och shotta, men som tur var så var det en provivashott med mangosmak. En timme senare lyckades jag komma ur samma dröm igen och denna gången fick jag tag i ett halvfullt mjölkpaket som min tunga badade med lycka i. Jag ser nu att det tomma mjölkpaketet står bredvid min säng.
Tredje gången jag vaknade så tänkte jag bara på O'boy, vilken tur att jag hade en liter mjölk till.




nix äter mitt öga(?) och pudelfrillan ser nyfiket på
[foto:
bexs]


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag tror jag skall ta mgi in hos dig någon dag du inte är där och byta dina proviva shos och hälla i lite baja päron i stället...

sen skall jag sätta upp en videokamera framför kylen så jag ser din min när du shottar dem klockan 3 på morgonen...



surprise surprise!

Postat av: Rebecca

btw. ni kanske införde värsta nya hårdrocksgrejen på bilden... äta varandras ögon liksom... det är hardcore hahahhahahaha

2008-11-17 @ 15:53:41
URL: http://www.bexs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback