soda streamer



En soda streamer var det som gömde sig bakom den halvartade bilden. Är ganska nöjd med resultatet iallafall, det är ingen bil (som många verkar ha valt).. men det är en soda streamer, tyckte det var en bra start för lilla amatöriga mig :P

I helgen var jag en sväng hos lille farmor i Kalmar och hälsade på. Var ett tag sen man var där. Man känner sig lite som hemma där. Farmor öppnar dörren och säger "är ni redan här?" sen kramar man henne, och det känns som att hon har krympt efter varje gång, eller att man själv har växt till sig. Sen lyfter man locket på den blå skålen i vardagsrummet, och alltid ligger där något gott, och fast det inte är gott så tar man ändå en bit bara för att. Hon berättar sina historier om kullerbyttor, knivar i benet, katter, jobb, resor och sjukdomar. Sjukdomar.. ja hon har många, men hon är så glad och positiv ändå så jag tycker ändå hon har rätt att klaga. Usch, det är svårt att tänka sig den dagen man inte har någon farmor i Kalmar att åka till, det är ändå en del av sin barndom och sitt liv som kommer tas ifrån en. Jag tänker på det varje gång vi tar farväl. Hon blir så tårögd men försöker dölja det med sin glädje. "Vi får kämpa på i vår ensamhet" .. nej usch, klump i halsen på det. Sista bilden från bilrutan är alltid en vinkande silverfärgad liten gumma, denna gången från hennes sovrumfönster.. världens bästa farmor.

Helgen framöver kommer jag hem till Helsingborg. Jag har ett litet höstlov mellan den 10-20:e, egentligen är det en tentavecka men ingen tenta för min del :) Så ni som vill ses kan räkna med mig, även om man har med sig lite böcker som ska läsas ut..

Imorgon är det onsdag och då blir det kalasa hos bexs sen kåren, som vanligt :P Förra onsdagen hade vi en fin anledning att fira, alla rätt på matteprovet igen ;) men det finns alltid något att firas! och om det inte finns det så hittar man något att fira, och imorgon ska vi leta ;) pepp pepp!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Exempel på att saker att fira.

1. Att vi har lov.

2. Att vi inte har några tentor.

3. Att vi är klara med illustrationen.

4. Att vi har uppehåll i matten.

5. Att de andra klarade matten, sympatifira.



Välj själv vad du vill fira :) kra!

Postat av: elli

haha, det finns faktiskt en del :D

2008-10-08 @ 10:28:12
Postat av: Alex

Klockrent med den blå skålen, känner igen mig, :o)

2008-10-10 @ 22:51:45
Postat av: Rebecca

ELLI: Det tror jag inte. Jag har inget minne...

2008-10-11 @ 00:46:08
URL: http://www.bexs.se
Postat av: Rebecca

ELLI: Ja, Onsdagar är bra dagar. Det finns ju massor "vi behöver göra"...

2008-10-11 @ 00:54:27
URL: http://www.bexs.se
Postat av: Rebecca

ELLI: Ja som fan att vi hade roligt.

Desto tröttare, desto roligare!

2008-10-11 @ 00:57:45
URL: http://www.bexs.se
Postat av: Rebecca

ELLI: Tack snälla. Klart som fasen att vi skall fira... När säger du?

2008-10-11 @ 01:00:14
URL: http://www.bexs.se
Postat av: elli

haha här var det många svar, ska bara tänka efter vad frågorna var också. men det låter bra! :D

2008-10-11 @ 01:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback