too old to make a mess

Efter en veckas ledighet/tentavecka utan tenta är jag nu tillbaka i mitt lilla bo i Jönköping. Har varit en riktigt skön vecka i hemma Helsingborg. Har hunnit med två utgångar, två bakfyllor, två shoppingdagar, två mysdagar med Stella, två inköp av skor, två kapitel i grafisk kokbok och en fika. Mycket tvåor alltså.
Det är skönt att komma hem till mammas mat och lilla kisemisen. Men det känns inte konstigt att komma hem, allt står liksom stilla, som ett hav en vindstilla tidig morgon. Endast några fiskar är vakna och vissa simmar exakt samma väg varje dag och om något skulle komma i vägen så bara simmar de tillbaka för att glömma vad som var i deras väg.

Utgång numero ett bestod av lite gamla 253-flickor, joanna, josse, tove och jag. Vi fick till en riktigt go utgång med mycket utav allt må jag säga. Träffade verkligen massa folk på Tivoli som man inte sett på länge, t o m så att man inte kände igen dom eller var det för mycket grus i ögonen. Men verkligen en skitrolig kväll som slutade på Cardinal och kebab runt halv sex-snåret, lyckat!

Utgång numero två var från början en helt spontan kväll för mig och min barndomsvän Emma Ottosson som jag inte träffat på en väldigt lång tid. Men vi avnjöt några gin och tonic och öl hos henne sen blev det några Irish coffe på Hampan, sen blev vi omringade av ett helt gäng snickare så vi la till slut benen på ryggen och äntrade Cardinal, en riktigt go dans-kväll som jag inte riktigt vet hur den slutade men känslan när jag vaknade var en stor fet kebab som var närmare munnen än magen, så ..lyckat! Det var den morgonen/förmiddagen jag inhandlade två par skor, och än så länge gillar jag fortfarande dom. Good taste in bad taste-mood.

Den dagen hamnade jag även på en sida som skrämde mig lite, iallafall dessa ord: the older you get, the more you'll feel the alcohol the next morning. Den dagen kände jag mig väldigt gammal.

Jaha nu sitter man här med två blommor som är stendöda och en fet oupp-packad väska, som för övrigt måste väga minst 300 kg, jag orkade ett trappsteg i taget och att bo på fjärde våningen utan hiss i det ögonblicket kändes inte okej!

men tack för en nice vecka i sundest pärla!
det känns skönt att veta var man har alla, mer eller mindre..

too old to make a mess
dreams will keep me young















Kommentarer
Postat av: Emil

Jag saknar min katt :(

Postat av: Rebecca

Skooooooor! :D

2008-10-20 @ 07:47:05
URL: http://www.bexs.se
Postat av: emma

2008-10-20 @ 16:08:29
URL: http://tropiskpersika.blogg.se/
Postat av: Rebecca

ELLI: Jag vet inte. Hade hoppats på att du skulle minnas...

Det ser ut som vi är i en kontainer..

2008-10-25 @ 11:00:05
URL: http://www.bexs.se
Postat av: Rebecca

ELLI: Du bor ju i Jönköping, så du räknas som jönköpingsbo.

2008-10-26 @ 18:48:13
URL: http://www.bexs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback