god morgon, fast tvärtom

Har du någon gång hört ett ljud när du drömmer som du tror att du hör i din dröm fast egentligen hör du det på riktigt? (andas!) Så började min morgon iallafall. Fast det värsta var att när jag väl kom på att jag var vaken (och nästan naken) så står det en främmande man i min lägenhet och frågar om han stör. Lite komiskt, men jag var inte på humör för komik för att 1) kl var 7.30 2) jag var ledig 3) jag var trött efter ett få timmar av sömn.
Jag kanske ska punktera att denna främmande man var en vaktmästare som tydligen skulle sätta upp en köksdörr och två glasdörrar som jag tackat nej till men som han ändå var tvungen att sätta upp för att.. (andas!) Jag sjönk motvilligt ner i min soffa och kollade på radio på tv (ja det är det nya 2008-grejen) medans han hamrade på mina dörrar som jag inte vill ha. När han sedan fått på den förbaskade köksdörren så frågar gubbfan om han ska ta bort den! Mina mörka ringar runt ögonen växte nog en aning och jag hörde min röst säga att jag fixar det själv. Det enda jag ville just då var att sova! Sen fick jag även motvilligt följa med honom ner till källaren och öppna mitt förråd där glasdörrarna som jag inte vill ha fanns. Dom tog han med sig, för de skulle tydligen lackas så gubbfan will be back och det lär de jäkla dörrarna också, back to the basement!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback