power guard

Jag visste att det skulle hända, jag visste det! Från det att pappa gav mig det i min hand tänkte jag: detta kommer jag att råka sätta på en en situation där det absolut inte ska sättas på. Och ikväll hände det..

Är på väg hem från Nathalie och tänker att jag tar upp nycklarna från väskan så att jag har dom tillgängliga och DÅ sätts det förbaskade överfallsalarmet igång, tio gånger värre än ett bilalarm går jag och trycker ner ljudet i väskan för att det är alldeles för mörkt för att jag ska se hur jag ploppar in den jäkla mojängen i larmet igen, men lyckades faktiskt till slut. Men inte nog med det.. när jag väl kommer in i min port och är på väg upp för trappan så trycker jag in ploppen en extra gång så att den är fast men nehe, då åker den istället ut och jag orsakar världens jobbigaste ljud i en ekande trappuppgång. Jag sprang väldigt fort in i min lägenhet och skämdes lite. Det tråkigaste med allt var att det fanns ingen person som verkade vilja hjälpa mig, om det nu var så att jag var i fara. Good to know!

Det har varit en bra helg förresten, om vi nu ska gå till något positivt. Blev en fredagkväll med de sköna grabbarna Fredrik och Emil från klassen. Massa wii och öl, underbart skoj :) Vi kom inte så långt på stan men det blev en del grejer ändå, ett fontändopp för vissa och en blöt servettloska i pannan för andra. På lördagsmorgonen hade jag träningsvärk, helt sinnes vad lite låtsassport kan göra. Lördagen bestod även av matlagning, min första spagetti och köttfärssås som för övrig blev överraskande god. Idag har jag varit på ikea med bexs, och jag tog även en sväng in på a6 och köpte lite grejs. Sen har det blivit lite matteplugg hos nathalie, och ja inte så mycket plugg kanske men vi har koll, det är huvudsaken ;) och ja resten av kvällen vet vi ju redan.. dags att koppla ur min exklusiva power guard! eller iallafall ha den på ett bättre ställe än i nyckelknippan.

nu ska jag äta upp min keso, den går ut imorgon så det gäller att passa på!
det börjar bli tomt i min kyl..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback