tredje gången gillt

Jag är tillbaka, tillbaka i min vita mjuka soffa, tillbaka bland mina doftande vaniljljus (hoppsan vad j-igt ord!), tillbaka i jönköping, men framförallt tillbaka i det fartfyllda studentlivet.

Det har gått en vecka sedan jag och mina söta päron, som skjutsade mig och min enorma packning upp, anlände till min lya i jönköping. Jag möttes av mina döda blommor, som denna gången tydligen hade förvattnats istället för att förtorkas. Okej det är bara att inse, de vill inte vara min vän. Men jag ger inte upp, jag ska fortsätta leta!

Denna veckan känns verkligen inte som en vecka, snarare ett sekel. Den är ganska svår att förklara, jag har liksom gjort tusen saker men ändå absolut ingenting. Okej det är väl bara att inse, större delen av veckan har bestått av fest. Tre dagar på en vecka är nog nästan rekord, för att vara en vanlig vardagsvecka i Sverige. Det är ganska bra jobbat, men kroppen har sagt ifrån. När man anländer första dagen i skolan med tre timmars sömn i bagaget så är man inte pigg. Ett plus var att vi hade föreläsningssalen som man kan sjunka ner i och blunda. Om det var bra eller dåligt är en annan femma. Den eftermiddagen var det skönt att hoppa ner i sin obäddade säng (när jag tänker efter är den alltid obäddad).

Onsdagar är som sagt ingen lugn dag här, så varför göra ett undantag? Mr pear stod på bordet och intill satt min trogne party-partner Rebecca, vad kan gå fel? allt eller inget. Väl inne på kåren såg jag mig själv beställa tequila till hela sköna gänget, vad kan gå fel? allt.

Vafan gjorde jag i torsdags var min första tanke, men jag vaknade såklart på min mjuka, trogna sovkompis.. bexs soffa. Där satt jag och bexs hela eftermiddagen och analyserade precis alla musikvideos och reklamfilmer. Jag fick en ny favoritreklam, en duva som pratar göteborgska och är otroligt glad över att han hittar ett löv och ser en cykel.

I fredags var jag nog inte människa för fem öre. Jag vet inte riktigt vad jag var, men jag antar att det var kroppen sätt att säga ifrån. Sova var det enda att göra, och det var det enda jag gjorde.

Igår var det tredje gången gillt, det var party hos en ljusdesigner. Jag och bexs tog med oss Mr pear så att ingen skulle känna sig nykter. Det blev senare premiär för mig att äntra Centrum. Med en sexa i min hand och musikens dunkade i mina öron så äntrade mina fötter dansgolven för fullt. Till slut dansade jag nog mer än jag drack vilket jag är ganska tacksam över idag. Mitt huvud mår bra och jag har ätit otroligt nyttig idag.

Trots allt festande så har jag faktiskt ställt om mig ganska mycket inom matfronten. Nu när man får kocka själv i köket så kan man ju faktiskt välja precis vad man vill äta. Nu blir det sjukt mycket mer grönsaker istället för pasta, ris och pommes (för potatis gör man ju inte hipp happ). Jag har faktiskt blivit lite förälskad i avokado, det med lite creme fraische och röd rom .. mina sinnen är slukade. Träningen ska absolut vara en del av min vardag och kanske helg. beach 09 here I come.





bexs och jag med mr pear inom räckhåll, en vanlig syn.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Mohahahha jag är typ döööd idag... Ligger i soffan och ser på OC.

Jag skall fasen schema lägga mitt liv nu så det blir någon ordning på det....:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback