"jag är mer lullig än pepp"

Jaha, nu sitter man här i tittar ut på det gråa Sverige och undrar vart sommaren tog vägen. Jag är till och med nerbäddad i duntäcket, och jag tycker det är underbart att sova bort en eftermiddag för en gång skull! Man blir trött av att jobba, särskilt när det är nio trappor utan hiss, cyklingen däremot gillar jag.. när det inte är motvind och mycket post.

Kroatien gillade jag däremot desto mer! Jag och Joanna gjorde en riktigt bra vecka där, som vi njöt! Varje gång vi njöt sa vi: nu njuter jag! och det blev ett antal gånger minsann. Veckan kändes faktiskt längre när man gjorde så. - Vad ska vi göra idag? Just det vi ska ju njuta, njuuut! Vi hamnade på ett bra hotell med mindre bra utsikt, en stenmur och en myrstack, men det hindrade inte oss från att njuta. Vi hade pool och strand precis vid hotellet och underbar balkong-terrass ut över havet som vi kunde sitta på och njuta av vår frukostbuffè varje morgon. Längs havet var det sedan en strandpromenad men fullt med tingeltangel-stånd som vi efter nån dag kunde utantill, men kul var det! - Vad gör dom hääär? målar tavlor? oh va trevleet! Ja, det var ju som sagt jag och Joanna, men gun och britt var med på en hörna också, eller rättar sagt, dom tog nog över en hel del. Det slutade med att vi helt enkelt funderande på att göra en tv-serie om gun och britt på äventyr, vi tror att det hade uppskattats enormt, eller?

Veckan var iaf fantastisk, till och med bussresan ibland, haha. Båtutflykten var iaf en tio-poängare! En som inte var riktigt en tio-poängare var när vi tog en lokalbuss till staden Pula, eller som gun och britt sa: Pulla! Kvällarna slutande med massa drinkar och ofta med ett citat som lyder: "jag är mer lullig än pepp".. tänk vad solen tär på en. Vilken upplevelse, tack Joanna/britt för en strålande vecka i Krochien! (ja jag har lite svårt för det där..)

*

En annan som har gjort en resa är min syster, livets resa. I lördags gick nämligen hon och Martin vägen fram till altaret och gifte sig, och jag och Stella gick som tärnor bakom. Det var en riktigt stor kyrka i Göteborg, och sedan fest uppe i en borg, Skansen Krona, väldigt fint med andra ord :) Stella tyckte nog det var väldigt intressant att vara i en kyrka, hon sprang upp och ner vid altaret och tyckte tydligen trappan var betydligt roligare att gå i än att höra Bella säga Ja. Tack för att jag fick vara med er hela dagen och vara tärna, toppenkul! Nu är vi en Blomqvist mindre..

Nu knackar snart Augusti på dörren och det luktar inspark och skola, jag ska ju vara fadder i år så ska se till att ettorna inte får en lugn start ;) Nu återstår mest jobb och fest här hemma i Helsingborg, för än är det sommar!

kram på er!



    

     
 

Kommentarer
Postat av: Britt

"Ja det var härleeett minsann; ja det va dé!"

"Duu, munkkillen, kom hit här en liten liten stuuund. Har du hört talas om en frysväska? F R Y S V Ä S K A?"



Haha. Jag saknar gun o britt :)

2009-07-29 @ 22:36:25
Postat av: gun

haha dom lever vidare minsann! "Ser det ut som jaao vill ha en vääärm monk? NÄEE!" "ha det bra, haj haj!" haha klockrent :D

2009-07-30 @ 00:19:11
Postat av: Petra Ahlsten

Tycker mycket om det du skrivit! Underhållande att se en del nyttiga saker och inte bara det generella sakerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

Postat av: elli

tack så hemskt mycket petra, vad glad jag blir :)

2011-01-09 @ 16:15:15
URL: http://ellinore.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback