jag minns det som igår..

12 juni, det är nu studenterna skriker att de är så jäkla bra och börjar tänka på sin framtid. Antingen är de helt överlyckliga att de slipper sitta i det där jäkla klassrummet med de där människorna eller helt totalt vemodiga och gråter en skvätt. Jag säger bara, gör vad ni vill för det är er dag, som dessutom kommer vara lång samtidigt som den försvinner i ett ögonblick. Jag minns dagen som igår, champagne kl 06.00 och stupa i säng 08.00 nästa dag! 26 timmars festande.. det kallar jag en festlig dag :)

Det blir inte så mycket tänkande på min framtid i dessa dagar, blickarna går hellre bakåt för att stoppa tiden för en stund. 12 juni betyder även att det är en månad tills jag blir ännu längre ifrån dåtiden. 23 år, det ser nästan ut som 32, ångest. Nä men det känns ändå okej, jag är hellre 23 än 20 faktiskt.. det finns ett mer lugn i kroppen nu, man måste inte så mycket. Att jag vet vad jag gör i höst kanske är något som bidrar till lugnet också. Ett råd till dig som tar studenten är att ta det som det kommer, börja inte plugga för att du borde göra det, gör det för att du vill det. Jag väntade i tre år och är nöjd med det, jag fick ju erfarenhet i bagaget, jobb, vänner och minnen som jag inte skulle vilja byta bort.

Nu sitter jag i en flyttröra med lådor, kassar och väskor överallt. Det är sista kvällen jag sitter själv i min fina lägenhet på Österängen. Imorgon kommer mams och paps upp och då ska allt förflytta sig till nya lägenheten i stan. Ska bli så gott att kunna GÅ till skolan sen, plus kunna vingla hem bara några meter från Kåren, underbart! Javisst, gamlingen har minsann också en framtid att drömma om.
 
Förra veckan smakade jag lite på sommarlovet i Helsingborg och det blev ju en hejdundrades helg med Emma som man inte sett på ett bra tag. Det blev först en spontan fredagkväll med lite glassdrinkar i hennes nya lya sedan hoppade vi på båten lite spontant och turade med lite bekanta ansikten. En gammal bartender i hästsvans hävdade att han var långsam för att han inte varit där på fyra år. Frågan är inte om det till och med var fyra år sen jag var där eftersom jag kände igen honom och jag efterfestade på båten på studenten för fyra år sedan..
På lördagen blev det en återställare, fotboll och pizza.. och dans!

Nu ska jag njuta av min ensamhet och lite musik i öronen innan sängen väntar och föräldrarna klampar in imorgon.

grattis till alla studenter, njut varje sekund av dygnet
jag minns det som igår..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback