hela världen är så underbar om man är korkad tom och glad

Efter några timmars diskussion på en bänk i solen vid munksjön idag, så kom jag och bexs fram till att på den senaste tiden har festkvällarna varit ganska hårda. Det var nog ganska klokt av oss att inte köpa biljetter till ålands-kryssningen som är i helgen. Men vi har ju inte direkt haft tråkigt, så vi tar med de senaste rajraj-kvällarna med glädje i bagaget! rosevins-smuttande, mintu-shottande, gt-hävande, galen kväll på sliver med grabbarna grogg från ängelholm, efterfest på grand, väldigt mycket dans hit och dit, kundvagnsåkning och mycket mer om vi ska summera det hela lite, inkl en hel helg på kåren med studenter från alla sveriges hörn och kanter.

Jag trodde inte denna måndagen skulle bli så bra som den blev. En måndag som denna var man inte den piggaste imorrse, och med webbprogramerings-lab på schemat kl 08.00 så gjorde det inte saken bättre. Men skenet bedrar, jag och bexs klarade (tydligen) uppgiften till slut, sen blev jag sugen på schnitzel som tydligen fanns på dagens meny på La dolce vita, och det hade blivit vår ute så jag och bexs hittade en sjukt bra bänk vid munksjön där timmarna rusade förbi, medans solens strålar värmde våra kinder. Jag är sjukt nöjd med denna måndag! :)

Som alla andra är jag sjukt trött på allt som heter vinter och kyla. När solen tittar fram uppskattar man den så otroligt i dessa dagar. Jag känner att sommaren börjar närma sig med stormsteg och sommarjobbet är redan fixat. Blir tillbaka till 253, där breven ska delas ut. Ska bli sjukt spännande att se om allt sitter kvar i huvudet, och benen för den delen.. :P

Ibland orkar man inte räcka till för folk har jag märkt. Små jobbiga saker kan vara så påfrestande så att det kliar i fingrarna. Jag känner att jag alltid har anpassat mig för folk och kanske tryckt bort det som min vilja egentligen vill. Det är lätt att vara för snäll, och om man inte är det så uppfattas man som elak. Jag vill inte vara för snäll längre och jag vill inte vara elak. Livet är ingen räkmacka, man måste kämpa. Ser man någon som kämpar så vet man att det finns en äkta vilja där. Det uppskattar jag :)



tack för en sjukt bra helg förresten!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Sammanfattning av festandet:



Förr förra onsdagen; Naaaaajs!

Förr förra lördagen/söndagen; Yeeey! Great! Hell yeah!

Fredag: Naaaaaajs! Yeey!

Lördag: Naaaajs!



Sup och däcka trevlig väcka!

Postat av: Ordf Gabbarna Grogg

Ängelholms pågarna äger!

Du Rebecca !! Stavas inte väcka med EEEEEEEEEEEE

2009-03-09 @ 19:36:57
Postat av: Rebecca

Till; Ordf Gabbarna Grogg / Max (?):

Klart jag vet det stavas med E, men det ser ju mycket fräsigare ut med Ä och det rimmar då :D. Mohahah.

2009-03-09 @ 21:02:44
URL: http://www.bexs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback