LU 72365

Det är lördag (eller just nu söndag) och här sitter jag.. jag börjar nästan tro att jag har lagt partyhatten på hyllan. Men nja, förra lördagen dansade jag runt som glam-hippie och gjorde ett och annat discomoves i Linköping. Jag tog bussen upp till linkan på fredagen, vilket bara tog knappt 1½ timme, men med en stor gubbe med en stickig stickad tröja som busskompis så kändes det nästan som en evighet. När jag väl kom fram så möttes jag av Joanna och hennes lite smått rostiga gamla Britta. Det blev en fika på stan direkt, där jag möttes av en övertrevlig servitör som började leka 20 frågor och undrade vad jag tyckte om Linköping. Efter att jag gått en promenad på knappt fem minuter genom stan, så hade jag inte hunnit uppleva så mycket mer än att det var väldigt trevliga servitörer i stan.

Efter lite snicksnack på caféet så gav vi oss ut på stan för att hitta en 70-tals outfit till lördagens goldfeever-kravall. Efter ett antal affärer gav vi upp att hitta något guldigt. Efter mycket perukprovning och skratt hos Gun så blev det mycket silver och mycket peace istället. Vi kom fram till att vi skulle vara glam-hippies helt enkelt!
Efter lite inhandling av tacos så skulle vi åka buss och av min totala förvåning så gick det inte att betala med kontanter på bussen, man skickar ett sms för att få en sms-biljett! LU 72365, och du får en bussbiljett och 15 kr läggs till på mobilräkningen. Okej att detta är en bra funktion när man inte har pengar på sig, men inte särskilt organiserat när 10 ovetande turister går på bussen samtidigt och alla ska först skriva ett sms och sen vänta på sin sms-biljett innan bussen kan köra vidare.. suck, kalla mig gammalmodig, men vart är världen på väg?

Lördagen kom och vi begav oss till stan ännu en gång för att shoppa lite fler detaljer till outfiten, efter en del spring i affärer slog vi oss ner på en bänk med en grillad med mos och som grädde på moset (he he), en klick lingon! Sjukt nöjda åkte vi hem och tog oss en välförtjänt powernap sen korkade vi upp och hoppade i vår outfit. Med baginboxen på axeln och sjungandes på "Bag in da box" tog vi oss genom stan och anlände till förfesten. 19.15 kändes det som vi satt och käkade fylle-tacos (ja, tacos igen.. men det fanns rester på förfesten, så why not?) Vi kom på att det var en del timmar kvar på kvällen.. Men vi höll formen och senare var det dags att gå ut och visa discomoves:en! Efter en lång kväll var sängen väldigt uppskattad. Dagen där på vaknade vi av fallande snöflingor.. men vad gjorde det efter en sådan klockren lördagkväll? :)
På bussen tillbaka till Jönköping hamnade jag bredvid en tant som hade en arm som hade spasmaryck, varför får jag alltid den bästa platsen på bussen?

Jag tackar Joanna och alla linkan-människor för en sjukt kul helg! :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaaa tack själv min vän! Det var sjukt kul och vi gick in för goldfever så sjukt hårt, men vi fick ju verkligen "pengar för mödan" :D

Snart påsk och då ger vi järnet igen. Tummen upp.

Kramiss

2009-03-29 @ 21:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback