jag ger upp

Jag har börjat skriva när jag är arg.
Denna dag känns det verkligen som att någon där uppe vill mig något ont. Vad har jag gjort för fel?!

Det började med att jag gick upp relativt tidigt, ser solen lysa igenom persiennerna, käkar lite frukost och tar en dusch (än så länge är allt på topp). Men när jag börjar peta på webbprogrammeringsboken, lyfter upp detta tunga helvete och sätter mig på en stol i min franska balkong (som för övrigt inte borde få kallas balkong, och varför fransk??) så kommer stora svarta moln plötsligt flygande på himlen och över solen såklart! Men den positiva tjej som jag är (tro det eller ej) ger jag mig inte, jag läser i boken och hoppas på att solen ska övervinna molnen, och det gör den! Men.. helt plötsligt kommer en lyftkran körandes förbi och backar, och då vet vi alla hur det låter.. (piiiiiiiiip piiiiiiiiip..) och när den äntligen backat klart kommer några barn förbi och studsar en boll, väldigt störande. Molnen kommer tillbaka..

Helt plösligt kommer solen tillbaka och det blir tyst. Men.. det börjar klia på mitt ben och vem sitter där, jo farbror spindel! Han får en gratis flygresa ner till marken. Nu då? En röd volvo startar motorn nedanför mig och kör inte iväg, riktigt allmänt störigt. Molnen kommer tillbaka..

Molnen försvinner inte och lyftkranen börjar backa, jag ger upp!!

om en vecka kan jag skylla på moln, lyftkranar, spindlar och en röd volvo om min webbprogrammeringstenta skiter sig.
ikväll ska jag bada bubbelpool.
tja!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja i kväll ska vi bada bubbel pool. Inte vara på dåligt humör då .. .:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback