running out of time

Vad gör man när tiden inte räcker till? Vad gör man när man inte hinner leva? vad gör man?

Det känns just nu som att jag åker på en båt som det händer massa saker på och jag hinner aldrig gå av när vi väl är i land, jag följer bara med ut till havs igen..

Vad gör man när tvätta, diska, städa, duscha, bädda, laga mat, handla, prata i telefon, tänka och sova känns som spilld tid? Jag kan inte hålla ordning och ha fullt upp samtidigt. Jag säger som min käre vän emma, jag känner mig som Doris i Hitta Nemo. Var är jag? Vad gör jag? Vad gjorde jag? Vem är du?

Det är mycket i skolan med andra ord..
skapa företag, skriva långa jobbiga rapporter, göra film, marknadsplaner, uppgifter och lite tentaplugg på det!
Allt detta samtidigt blir för mycket i mitt huvud.. nä vad säger man, jättehjärna kanske?

Vad händer med allt det andra som man brukar ha i huvudet? Jag vill ha det där samtidigt som det stöts iväg..
Hinner jag ens tänka på annat?

Idag tänkte jag på min lille farmor. Hon har hamnat på sjukhus igen.. och man blir så rädd att det där hemska ska hända och att man inte ska få se henne igen. Hon är ensam och långt borta, det känns inte rätt att jag är här och sitter och försöker få ihop lönsamhet, prissättning, likviditet.. bla bla bla. Livet är så mycket mer..

Känslor, när ska man hinna känna efter?
När ska jag hinna vara jag?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback